/ Allmänt /

26 februari - Full rulle

Har jobbat hemifrån i dag. Gick bara korta rastningsrundan i morse. Det tog ändå två timmar att fixa allt innan jag kunde börja jobba.

På eftermiddagen gick jag en långpromenad med Allt-I och Bolt. Jag kastade bollar åt dom i djupsnön. Man tror nästan dom ska spränga sig. Det är ju ganska tungsprunget nu när det är töväder.

Ove ringde och hade flyttats till Eskilstuna. Han fick åka hem nu över helgen och ska tillbaka till sjukhuset på måndag. Bra, för jag har ordnat flytthjälp med att tömma vinden och förrådet vid vår förra bostad. Och då är det bra att Ove får peka ut var grejerna ska stå. Lugnast så...;-). Så på söndag är vi äntligen färdigflyttade. Vi är ju ganska trötta på flyttar och segar ut dom längre och längre.

Har varit nere och studerat valparna. Det blir allt enklare att känna igen de olika individerna. Och ännu enklare blir det väl när dom får ögon och egna uttryck. Jag både längtar till och bävar för när de blivit 4-5 veckor. Då är dom som bästa. Sedan kommer de jobbigaste veckorna. Ser redan kaoset framför mig. Detta är lugnet före stormen. Absolut...;-).
#1 / / Eva:

Ja du Ingrid, det lär nog bli full fart på dom nio om några veckor! Jag avundas dig inte. Två små pudelvalpar är ganska behändigt;-)

#2 / / Kalle, Margoth, Miss o Alstra:

Skönt att höra att Ove mår så mycket bättre, hälsa från oss :)



Kan nio små änglar ställa till med några hyss... ;-)

#3 / / Helena Hagström:

Japp lugnet före stormen , men 9 vappisar i huset hua

Så skönt att Ove är bättre nu !

Förstår att de känns skönt att äntligen börja landa efter allt flyttande . Må så gott med er alla nu kram



Jaja skickar en hälsn till kennel pappa

#4 / / Anna:

Ja det kommer vara en arbetsam vår för kennelmamman... men ett väldigt kul jobb!



Vi får se om vi ses till helgen!



:-)

#5 / / Lina:

Fullt upp är ju bara förnamnet!



Skönt att höra att Ove är bättre, kram till kennelpappa!



Ta hand om er!

#6 / / Annika:

Hej!

Hur ar det med Ove? allt bra med oss, aker hem imorgon. Halsa. Kram annika