/ Valpar /

25 februari - C-kullen en vecka i dag


Otroligt jämna och välmående

I dag är de en vecka. Jag har ju inte vägt dom, men skulle tro att de ungefär har dubblat sin vikt. Dom äter och sover. Är runda om magen och ser nöjda ut. Aqila är duktig med de små och verkar funnit sig väl till rätta i sin "lya".

Vill passa på och berätta att jag installerat om min dator och en del information har jag glömt att spara. Det finns ett par som via mail anmält intresse för valp ur denna kull. Bland annat en familj i Eskilstuna. Nu har jag i alla fall inte mailet kvar utan bara namn. Jag har letat på diverse ställen på internet, men inte kunnat hitta telefonnumret. Så om ni läser detta så slå mig en signal. Det finns hanvalpar kvar.

Ann-Margret kom hit i kväll efter jobbet och hjälpte mig att köra intervaller med Allt-I. Det gick hur bra som helst. Två serier med tio skick i varje. Första serien blev väl ca 1,5 km totalt. Den andra blev nog ungefär 2,5 km. Josefina fixade maten, så det blev taccos. Ove ringde och berättade att han troligen kommer till Eskilstuna i morgon. Sedan får vi se hur länge han måste stanna på sjukhuset.

Efter maten skulle Ann-Margret hjälpa mig att fotografera valparna. Jag tyckte att det var bäst att Aqila fick träffa Ann-Margret ute först. Aqila blev jätteglad när hon träffade Ann-Margret. Det var uppenbart att hon kände igen henne från alla träningar tillsammans med Nina. Så det kändes skönt utifall att Ann-Margret ska ställa upp och vara "barnvakt". Då är det ju en fördel att bli insläppt av Aqila....;-).

 
Aqila kollar att allt är bra med de små.

Kanske onödigt att fotografera dem i dag igen. Förutom storleken så är det inte så stor skillnad. Och storleken syns ju inte så bra på fotona. Men det kan vara skoj ändå. Ser nu på fotona att det är dags att börja knipsa valpklor. Herregud vilket klippande det blir framöver...162 små klor...;-).

Vad gäller färger så finns det tre nyanser:

Riktigt, riktigt mörka: Sotis och Final
Nötbruna: Proppen, Korken, Äntligen och Pyret
Vetefärgade med mörk rand på ryggen: Dykarn, Zen och Lucia


Proppen - hade svårt att ligga still, men vi lyckades till sist. Kolla
skuggan. Det är Ann-Margret som är beredd att rycka in. Valparna
fotograferades ju på sängen och detta är snabba rackare.


Korken är nötbrun  och har lite vitt på vänster baktass.


Dykarn är ljusare.


Pyret ser ljusare ut än han är på denna bild.


Äntligen


Zen


Sotis


Lucia ville inte ligga still så vi lurade henne lite...;-)......

...Till sist sov hon och jag sätter in en bonusbild på henne..:-)


Vackra Final vill inte vara med på bild..;-)

..så även han får en bonusbild...

Nej, nu är det dags för kvällsrastningen...pust....tar en timme att fixa detta. Tänkte sova tidigt i kväll, men det blir nog efter midnatt som vanligt.

#1 / / Ann-Margret:

Var verkligen kul få träffa dom små sötnosarna :) Och jag ställer jätte gärna upp som "barnvakt" om det behövs :)

Sköt om dig nu och ta det lugnt, vill inte att du ska stressa dig sjuk nu också.

Vi hörs.

Kram!!!

#2 / / Lina:

Så oerhört fina dom är, och jag ser nästan fram emot bilduppdateringarna lika mycket som jag gjorde när det gällde B-kullen. Fast bara nästan! ;-)Lilla Sotis är fortfarande favoriten. <3

#3 / / Ingrid:

Lina, Med din energi så skulle du väl utan problem kunna ha en fjärde hund. Ta en hanvalp vet ja!

#4 / / Kakmonstret:

Underbara färger!

#5 / / Carina:

Vilka godingar!!! Olustigt med Ove, hoppas han är bättre nu! Tänker på er! Styrkekramar Carina

#6 / / Eva:

Vilka härliga färger på valparna! Dom ser verkligen fina ut!

#7 / / Anneli & Christer:

Åh vilka sötnosar. Vill komma och snosa på dom nu, men vi försöker hejda oss i ett par veckor till. Skönt att Ove får komma närmare er och att han mår bättre.

Kram

Anneli & Christer

#8 / / Lina:

Nån hane kommer inte innanför mina dörrar! :-D Sotis däremot kan få flytta hit, fast då tror jag nog att någon blir ledsen så jag får ge mig till tåls. Har ju en egen grånäsa som ska få smått i framtiden! DÅ orkar jag nog fyra hundar. ;-)

#9 / / Ingrid:

Synd Lina, tänkte främst på din enorma energi vad gäller att både träna och flänga runt i skogen. Blir ju lite jobbigt för Elsa att stilla dina behov asg

#10 / / Mia o Razzel:

Å gud så underbara! Blir sugen på en. Men nej vi väntar lite :-)

Men man kanske kan få pussa lite på dom när dom blir tillräckligt gamla?

Ta nu och försök att få en "ganska" lugn helg.

#11 / / Anna:

Vilka häftiga variationer på färgerna!

Ska bli kul att se hur färgerna ser ut när dom blir större.



:-)

#12 / / Bengt-Ove & Duro:

Oh, va fina valparna är. Kul att Ove fick komma hem.

Man blir liten orolig av att inte veta.Men Ove är viljestark, så han är nog snart tillbaka i rapporten.Hoppas att alla valpar får fina hem och att Endurofamiljen blir riktigt stor.Våren har kommtt till Blekinge!!!Puss på pannan från Duro.