/ Valpar /

29 december - Sista leveransen


Dio tillsammans med sin husse Daniel och matte Jenny. I dag följde
hon med dem till sitt nya hem i Sollefteå.


Ja i dag var det dags för sista valpleveransen. I alla fall för denna gång ska jag väl tillägga. Den plan jag har nu är att med liv och lust starta uppbyggnadsträningen av Allt-I. I ärlighetens namn så har hon gått i hop bra och "motionsmaskinen" Bolt gör att promenaderna numera ger en hel del. Men ingenjör som man är så vill jag kunna mäta, följa upp och förbättra. Då duger det inte med enbart promenader där de två jyckarna flänger runt som skållade troll. Även om jag vet att intensiteten är betydligt högre än en timme på cykel. Och vem vill cykla nu?:-).

Tanken är i alla fall att få Allt-I i tävlingsform till vårtävlingarna framåt april. Sedan en betydligt intensivare tävlingssäsong än 2010 med endast tre starter. Vi hoppas också att vi får vara med på SM i Värnamo, men jag är inte helt säker på när hon börjar löpa och kan därför inte heller räkna ut om SM-helgen är att räkna som säker eller inte. Normalt kan man lägga på två månader från förra löpet efter en valpkull. Det skulle innebära att hon löper någon gång i början av april. Och då skulle löpet därpå börja i oktober. Planen är att då ta ytterligare en kull på prinsessan. Jag har inte bestämt hanhund än. Men väljer mellan två väldigt trevliga SM-meriterade hundar. Jag hoppas dock få en del ny vägledning under 2011.


#1 / / Kattis:

En ny kull om ett år då får vi hoppas på! Och att ni hinner med en massa roliga tävlingar innan dess. Spännande att följa hanhundsvalet även denna gång!

#2 / / Mia o Razzel:

Då håller vi tummarna att SM är inom räckhåll. Tvivlar ju inte på att du lyckas bygga upp konditionen på henne :-) Och resten skulle förvåna mig om du inte lyckas med också. *s'

Gott Slut Och Gott Nytt Tävlingsår

#3 / / Anneli & Christer:

Himla massa fina valpbilder i bloggen. Antar att huset känns tomt nu. Tack för den fina kalendern, väldigt roligt att få den varje år. Uppskattat. Kram Anneli & Christer

#4 / / Anneli & Christer:

Himla massa fina valpbilder i bloggen. Antar att huset känns tomt nu. Tack för den fina kalendern, väldigt roligt att få den varje år. Uppskattat. Kram Anneli & Christer