/ Valpar /

28 december - Alla utom Dio på plats

Jag har hållt stenkoll på att valparna kommit fram till sina nya hem. Kändes lite olustigt att släppa i väg dem och deras nya ägare i det här väglaget med halka och snörök.


Denver har redan skaffat nya lekkamrater.


Denver sussar gott:-)

Dio, som varit ensam valp i ett drygt dygn nu, har gnällt en del. Inte i natt för då har hon sovit i köket med sin mamma. Men till och från visar hon att det är konstigt ensamt utan syskonen. I morse rastades hon tillsammans med Qrossa och Odette. Synd att jag inte hade videokamera då. Det var underbart att se spelet mellan den lilla valpen och de gamla tanterna. Jag tog ut henne tillsammans med Odette i eftermiddag, men det blev inte riktigt lika roligt. Det blev i alla fall en film, där man ser hur viktigt det är för en valp att underkasta sig vuxna flockmedlemmar. Och Dio gör det väldigt duktigt:-). Fast filmningen på morgonrastningen hade varit några strån vassare.





Jag ska väl inte skryta med att jag börjat träna rumsrenhet, men ett visst springande har det varit i dag. Så mycket har hamnat ute i stället för inne.

Nu är det sista natten med Dio. Sedan är vi vanliga flocken igen. Vi slipper gymnastiska övningar över kompostgaller. Jag slipper torra, nariga händer som blir av allt tidningspapper och skurmedel. Det som återstår är att gnugga bort trycksvärta högt och lågt i hallen...;-).
#1 / / Eva:

Ja, det brukar vara endel saknad, men ganska lugnt och skönt också, när dom åker;-)

Goa bilder och en fin film!

#2 / / Lina:

Jag tackar iallafall för min valp som var mer eller mindre rumsren när hon kom hem ;) Tror Elsa har kissat inne två gånger och då var det för att vi inte var tillräckligt snabba för att ta oss ur soffan när hon sa till! Men då var det ju liite bättre väder ute och dom kunde vara ute hela tiden! Men skönt var det onekligen :D

#3 / / Ingrid:

Ja Lina. B-kullen var exceptionell. Tror knappt de gjorde inne hos mig heller. De slocknade som ljus på kvällen och sprang direkt ut på gräsmattan på morgonen. Fick mat ute, sov ute och gjorde sina behov ute. Det var nog bara när det regnade det blev lite städjobb. Men de försökte säga till redan från 6 veckor.

#4 / / Lina:

Ja det var helt otroligt att se Elsa när hon kom hem. Hon sa verkligen ifrån jättetydligt, sov vi så gjorde hon allt hon kunde för att väcka oss. Minns en gång när hon var dålig och stod och hoppade på Johans mage för att han skulle vakna men han trodde hon försökte leka så han sköt undan henne gång på gång. Till slut kräktes hon, i hans ansikte. :D Sen den dagen lyssnade vi Alltid på henne. ;)

#5 / / Mia o Razzel:

Ja dom säger ju det att man ska lita på hunden :-)

s

Så underbart att se vuxna och valpar leka.