/ Träning /

29 augusti - Helgalen hund!


Sån var blicken hela träningen i dag...helgalen.


Förutom att följa SM på nätet så har helgen bestått av en massa jobb. Promenader i flera omgångar, gräsklippning, städning och allt annat som ska göras för att överleva. På kvällarna känns det som om jag sprungit ett Marathonlopp. Helt slut i kroppen.

I dag tränade jag för första gången på en dryg vecka. Luften gick liksom helt ur när Allt-i började löpa en vecka före SM. Jag tröstade mig med att det kunde varit värre. Tänk om vi hade gett oss i väg upp till Edsbyn och stått med lång näsa på veterinärbesiktningen. Fy vilket mörker DET skulle ha varit. Det skulle rent av varit pinsamt. Men sånt kan hända.

Jag och Ann-Margret träffades strax efter klockan ett i Eskilstuna. Vi började med uppletande. Allt-i var helgalen i dag. Både på uppletande och lydnad. Javisst ja - vi hade ju toppat formen....;-).


Allt-i på väg in med föremål.


Cross


Cross

Vi körde helvallad ruta med fyra föremål och det gick bra. Cross fick också köra två skick och var lycklig över det.

Allt-i var så himla het på fria följet och hon var alldeles för snabb för mig i höger och vänster om halt. Även på stället så fick jag vara väldigt försiktig. Minsta "överrotation" så hamnade hon snett. Men kul var det.

 
Framåtsändande Galopp ut


Framåtsändnade - Saktagående


Tunga apporten..


Avlämnande


Träningskompisen Vinja poserar.

Det kommer att bli lite förändringar av mina kvällsaktiviteter framöver. Mindre bloggande och mindre "gluttande" på Facebook. I stället kommer jag att ägna kvällarna åt mitt bokprojekt. Ja, efter hundträningen förstås. Så om inget särskilt händer så blir det sannolikt bara uppdateringar på helgerna ett tag framöver.

På onsdag ska vi dock ta progesteronprov och jag räknar med att det är parningsdags nästa helg. Vi får se.

#1 / / Ann-Margret:

Tack för en trevlig träning :) Vinja och jag ser fram emot nästa pass. Kan behövas mycke träning för våran del så man kan känna sig lite "klar" någon gång ;)



Håller tummarna för en bra parning :)

#2 / / Lina:

Låter som en bra prioritering även om jag kommer sakna min nattvän på fb ;-)



Känner igen den där blicken, jag ser den dagligen här hemma och jag gillart! :-D



Lycka till med parningen, hoppas på en kull med Cupervalpar!

#3 / / Ingrid:

Lina, Nästa kull var ju Dundervalpar.

#4 / / Lina:

Oj jäklar, var för snabb på tangenterna! Dunderkullen var det ju!

#5 / / Ingrid:

Fast det skulle kunna vara Drömkullen, men det kanske kan misstolkas som om dom mestadels sover och jag tror inte riktigt på det...;-)

#6 / / Mia o Razzel:

Spännande med parning. Håller tummarna.

#7 / / Angelica:

Har läst ifatt på din blogg nu, efter resan! Det var precis det jag behövde, för nu fick jag en sån jäkla lust att sätta fart med träningen med lilla Cross sötnosen!



Du är en sån inspiration, tack igen för hjälpen med Cross när vi var borta. Han kunde inte ha haft det bättre!!!