/ Boken /

10 augusti - Bokförlag ger ut boken!



Jag hade bokat tid på hundsimmet i dag. Läste i senaste Brukshunden att det är vattengympa jag håller på med. Och det är ju det som jag alltid hävdat - det går inte jämföra med simträning utomhus. I vilket fall som helst så insåg jag att veckans dagar inte räcker till för det jag tänkt träna nu.


Större delen av krypträningen ser ut så här. Sedan kryper hon bra
från första steget. Synd man inte får göra så på tävling;-).


Jag tränade lite kryp och stadga vid inkallning i morse efter morgonprpmenaden. Josefina var hemma i dag, så jag kunde lugnt lämna hundarna hemma. I går följde de med till jobbet och hade väl inte en så där överväldigande kul dag.

Efter jobbet åkte jag till Strängnäs BK och gissa vad jag tränade? Just det. Stadga på inkallningen samt lugnt kryp. Körde också framåtsändande. Osäkerheten från störningsträningen förra veckan sitter i, men jag är inte säker på om det var så tokigt. Nu går hon väldigt, väldigt långsamt och osäkerheten verkar släppa mer och mer. Ett par träningspass till så kanske det är riktigt bra. Jag tränade även inkallningar på framåtsändandet, men körde det separat från stående. Eftersom hon kommer som ett skott när jag klickar, så försöker jag köra in klassisk betingning av hit-kommandot. Så till att börja med blir det klick och Hit. Men snart växlar jag om...:-).

Jag har mest bloggat om hundträning, men det som upptar en stor del av min tankeverksamhet är ändå boken och att få den klar. Så att jag kan börja med nästa...;-). Jo, jag har ett uppslag och kommer säkert att ta tag i det när jag fått "I de färgblindas rike" klar.



När bokförlaget mailade hade jag ju redan etablerat kontakt med en författarcoach och köpt lektörstjänst av henne. Dessutom bokat en veckas kurs på Sevilla vecka 47. Min tanke med kursen är att få klar boken och ha ett bollplank medan jag jobbar med ändringarna.

Men nästa bok har jag tänkt göra "rätt" från början, så det ska inte ta tre år att få ut den....;-).

Bokförlaget frågade hur jag ville gå vidare. Dom var beredda att starta redigeringsiskussionerna direkt. Jag sa att jag helst ville fortsätta jobba in ändringarna och att vi sedan kan ta en ny vända. Så någon gång i december lovade jag att återkomma med omarbetat manus. Men det känns mycket lättare nu när jag vet att den blir utgiven.
#1 / / Gunnar:

Grattis! Hoppas att boken blir en succe!

#2 / / Kakmonstret:

Vad roligt! Ett stort grattis.

#3 / / Eva:

Jätteroligt med boken! Låter spännande att du har ett nytt uppslag också!

#4 / / Lina:

Äntligen får man läsa den! Ja snart iallafall :-)



Vi tränade också på våra "läxor" igår och när jag kommer ihåg att inte glo på den lilla Grå så skäller hon riktigt bra :-O



Kram på er!

#5 / / Bengt-Ove & Duro:

Grattis till framgången, beställer nu 8 ex. Den gamla beställningen har väl gått ut.

#6 / / bitte:

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.

http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

#7 / / Kattis:

Så himla roligt att höra - det är du värd! :)

#8 / / Mia o Razzel:

Grattis!