/ Träning /

28 april - Spårträning


Jag och Allt-i förra året

Typiskt att det skulle regna när jag kom hem från jobbet. Jag hade tänkt åka till klubbens spårmarker och träna, men nöjde mig med Kjula. Ove följde med, så medan spåret låg körde vi några skick. Närmare bestämt 10 x ca 150 meter. Jag lade ut några föremål också. Vallade varken ruta eller korridor, utan gick rakt ut och kastade i väg föremålen åt vindsidan. Nu blåste det i och för sig inte just nåt, men hon plockade dom på håll i alla fall.

Spåret gick bra. Jag trodde hon skulle få problem på ett ställe där det varit en mindre skogsbrand. Det fanns knappt någon vegetation, utan bara jord och förkolnade träbitar längs en sträcka på ca 100 meter. Men det gick bra - precis som det ska för en blogghund:-).

Är dödstrött så det blir tidig kväll. Hundsim i morgon. Yes!

#1 / / Lina:

Skönt när dom är blogghundar! :-D Allt-i:s dotter fick simma idag och hade väl simmat varje dag om hon fått välja själv. ;-)

#2 / / Eva:

Bias simmar nästan varje dag, fast i sjön förstås.

#3 / / Ingrid:

Eva, jag har sett det. Bra motion, men inte riktigt det jag är ute efter. Det blir något helt annat i bassäng. Skulle egentligen kallas vattengympa/styrketräning i vatten eller något sådanteftersom man kör smidighet och övningar med motstånd. Jag kommer att fortsätta bassängträningen även under sommaren trots att badsäsongen startar ute.

#4 / / Cecilia Hjorton:

Vilken bra blogg du har! Jag följer numera din blogg men roar mig också med att läsa dina äldre inlägg. Jättekul!

Det är också spännande att gå tillbaka och se hur mycket du tränar med Allt-i. Om det blir en valp så småningom så vet man liksom lite mer vad man har att vänta ! :D

#5 / / Ingrid:

Ja du Cecilia. Om man ska tro min man så tränar jag alldeles för mycket...;-). Dessutom tillbringar jag alldeles för mycket tid vid datorn...det också enligt honom:-)

#6 / / Bengt-Ove & Duro:

Vilket "drag" det är på Förstasidan, nästan som Duro. Fin bild!!! Här tränar vi inkallning med den lilla, Duro är med och de kommer så fint och sätter sig, och väntar på belöning. Chriga är toppen, men inte kom jag ihåg att de har så vassa tänder.Roligast har vi nog i skogen där de får vara lösa, och upptäcka naturen. Luktar och smakar på allt.

#7 / / Ingrid:

Det är Bestha Elsa på förstasidan.