/ Allmänt /

28 oktober - Grattis till "lappen" Josefina!


Det var här ute på fältet det började så smått i april

"Lappen"? Ja, så sa vi i alla fall där uppe i norr när jag tog mitt körkort för....usch ja vad tiden går fort. Kommer i håg det som i går. Jag spydde av nervositet inför uppkörningen. Jag vet inte hur det är i dag, men på min tid (fy, låter som morsan) så var det mycket prestige i det där med att klara körkortet. Man fick börja köra tre månader innan man fyllde 18 och helst skulle man ha "lappen" samma dag man fyllde.

I dag var det dags för Josefina. Hon var inte så glad på mig för att jag hade gratulerat till klarat teoriprov på bloggen. För då vet ju alla att man missat uppkörning om man fortfarande inte har körkort ett par månader senare. Det är tydligen prestige fortfarande. Så i grunden har det inte hänt så mycket på trettiofem år. Usch där kom det igen....;-). Trettiofem år.

I vilket fall som helst var jag ganska övertygad om att Josefina skulle klara det. Och på eftermiddagen kom ett sms där hon talade om att nu hade hon körkort.


Det hinner hända en del på 18 år också....;-)



Några år senare var det cykel som gällde.


Men hon körde bil även på den tiden...här på Kolmården. Så att hon
skulle bli bilförare var vi ganska säkra på redan då....


....Däremot hade jag nog aldrig trott att hon skulle bli hundförare.
Här tillsammans med SBCH Certs Fox. (Han kvalificerade sig till 6 SM
i rapport, men genom olyckliga omständigheter deltog han endast på
5 av dem.)

Nu blir hon nog arg igen. Men jag har i alla fall bevisat att jag har lite foton som inte bara har hundar som motiv....;-).

Grattis en gång till Sofie Josefina.
Men ta det lugnt nu när det blir vinter och halt.
#1 / / Nina:

Grattis Josefina till lappen.

Ja åren går fort, syns på korten.

#2 / / Ingrid:

Hmm Nina, den tackar vi för...;-)

#3 / / Ann-Margret:

GRATTIS till körkortet Josefina.

#4 / / Eva:

Grattis Josefina till körkortet!

Här övningskör vi för fullt med Niklas. Fina bilder! Vilken lycklig min där med schäfervalpen!

#5 / / Bengt-Ove & Duro:

Kul bilder. Grattis från Blekinge med Duro i spetsen

#6 / / Lina:

Härligt! Massor av grattis Josefina! Och korten är då rakt inget att bli arg över, dom är kanonfina!

#7 / / Helena Hagström:

Grattis

Men va kul att se nostalgi foton !

#8 / / Anna & Daniel:

Grattis till "lappen"!!

Härliga bilder också :-)

#9 / / Mia och Razzel:

Grattis Josefina!

Och var inte "arg" på mamma :-) Bilderna är jättefina.

Man sa "lappen" på min tid också, har hunnit gå 32 år. Tur att det inte känns så :-)