/ Allmänt /

26 november - Det är mycket nu...pust


5/8 ur B-kullen

Ja, denna vecka har jag haft fullt upp. Tur att Ove haft tid att rasta hundar minsann. I dag var det dags för mitt älsklingspass -  hundsim med Allt-I. Lydnadsträningen ligger nere nu och jag kommer inte ens att försöka komma i gång förrän efter flytten nästa helg.

Denna helg är det regelkonferens för bruks i Kydingeholm. Det ska bli roligt, men egentligen har jag inte tid. Det är 16-timmarspass på jobbet. Sedan håller jag på att förbereda ytterligare en domarkonferens som ska hållas den 13 december för dem som inte kunde den 14 november. Dessutom börjar flytten närma sig. Men denna gång längtar vi faktiskt. Och jag hoppas att vi får hyfsad ordning innan jul.

Sedan vet man inte hur det blir mellan jul och nyår. Aqila ska ju börja löpa. Om hon håller sina 5,5 månader så ska hon börja i mitten av december. Nyårsafton kommer helt klart att vara i farozonen....men å andra sidan blev hon och de andra A-hundarna till på min 50-årsdag. Men skit detsamma. Det är ju bara ett datum i en almanacka. Jag är glad att hon i alla fall inte börjat än eftersom det är bolagsstämma på jobbet den 8 december. Så nu kan hon få börja när som helst.

I övrigt så inväntar jag fortfarande Bonus röntgenresultat. Sedan kan jag göra "bokslut". Hrmm - nästan i alla fall. En liten grånäsa nere i Alingsås har ju inte gjort sitt MH ännu. Jag hoppas kunna åka och titta när hon gör det.


Bestha Elsa med matte Lina

Bildtorka? Japp, så är det.
#1 / / Lina:

Bildtorka? Det är ju den Bestha som är på bild så det kan det väl knappast vara. ;-)



Ja jag hoppas du kan komma ner och jag hoppas jag kommer med i februari nu!



Ha en finfin helg!

#2 / / Ingrid:

Haha, jag menar ju att fotona är gamla såklart.



Hoppas att Elsas MH inte sammanfaller med valpning här bara. När är det?

#3 / / Eva:

Det låter som om dina dygn skulle behöva vara längre just nu;-) Hoppas du sätter dig ner med en glögg emellanåt också!

#4 / / Anonym:

Bra idé Eva, men jag glömde glöggen i helgen. Vi tar det i stället för flyttgröt...:-)

#5 / / Mia o Razzel:

Bildtorka, men det var en fin bild i alla fall.

Hoppas det går bra med er flytt "guben" får väl packa det mesta när du är ute å far :-)

#6 / / Annika:

Hej!

Kommer du till Luleå för parning är du hur välkommen som helst. Jag har gott om plats och har gärna sällskap.