/ Allmänt /

28 juni - Alldeles för varmt!

Först det bästa av allt. Milla har kommit tillbaka. Flera grannar sa att de varit med om att katterna blivit "sura" och dragit i väg när de varit borta. Men vi trodde inte det om Milla. Men i morse stod hon åt ur matskålen ute på altanen.

I helgen har jag legat lågt med hundträning. Vi har suttit på internet större delen av vår vakna tid och kollat på hus. Sedan suttit ute på altanen när det blivit svalt på kvällen och tagit igen det hela genom att sova halva förmiddagen.

I dag var vi på husvisning mitt på dagen och det behövdes bara två minuter för att komma på att detta inte var något för oss. Bara att leta vidare.

I kväll har jag och Ann-Margret tränat i Kjulaskogen. Vi lade tre spårupptag var och medan de låg så körde vi uppletande uppför en bergsknalle. Spårupptagen gick bra för båda hundarna.

I morgon ska jag upp i tid och cykla med Allt-I hade jag tänkt. Men jag har fått för mig att hon inte gillar den formen av träning speciellt mycket. I morgonkväll kör vi lydnadsträning med Nina och Ann-Margret.

I övrigt fortsätter vi att leta bostad.
#1 / / Eva & Väinö:

Hej!

Har ni kollat runt Mariestad och Götene finns trevliga hus ....och vi är ett trevligt gäng från Mariestad & Götene som tränar rapport. Ni är välkomna till skaraborg

#2 / / Margoth o C/o:

Skönt att Milla kommit tillbaka :)



Lycka till med husletandet!

#3 / / Helena Hagström:

Så skönt att katten ha kommit tillbaka !

Ja att leta hus är inte gjort på en fem öring precis,att hitta ngt som man verkligen ska trivas eller så kanske det bara säger klick ! Hoppas verkligen ni hittar det ni söker, annars kan man alltid hyra så länge man letar.



Ha de gött i värmen

#4 / / Lina:

För varmt?! Näää, jag ligger mitt i solen och bara njuuter! Älskar sol och värme, kanske inte att träna hund i, men att njuta i!



Lycka till med husletandet!

#5 / / Ingrid:

Nej du Lina. Njuta i solen?! Jag sitter faktiskt inne hela dagarna och bara inväntar att det ska bli svalare. Tror jag sover ute på altanen i natt...;-)

#6 / / Eva:

Är man vid havet så tycker jag värmen är skön, men inte hemma i trädgården. Då blir det skuggan. Och gärna lite kallt vitt vin och en bra bok;-)

Träna hund i värmen är ingen höjdare!

Skönt att katten kom tillbaka. Det är så tråkigt när dom bara försvinner, och man inte vet vad som hänt. Hoppas också att ni hittar ett riktigt bra ställe att bo på!

#7 / / marianne:

Skönt att Milla är tillbaks!



Håller med om värmen, skulle gärna kunna vrida fram klockan tills augusti. Sitter bara inne om dagarna och pustar.



Måste vara svårt med husletande, speciellt när man har ett datum att tänka på. Vilken del av landet vill ni flytta till?

#8 / / Erik Olsson:

Tycker ni ska ta och dra er åt värmland till. Vi behöver ett bra bruksekipage till klubben här =)

#9 / / Gunnar:

Jag skulle inte klaga om jag hade det så svalt och skönt don ni. Här blir det möjligen bara 28 grader mitt på natten och 85% luftfuktighet. Vissa dar går det inte att vara utomhus.....