/ Träning /

27 juli - Känslan finns i alla fall kvar


Anita och Enduros Blixtra (Ixa)

Eftersom det varit vilodag för hundarna i dag så får det bli ytterligare lite foton från lägret. Det var också roligt att få så mycket positiva omdömen om veckan från deltagarna. Det var värt allt arbete och den energi som alla gav gjorde att jag glömde trötta ben och brännskadan som sved vid varje steg. Och om ett läger blir lyckat eller inte beror till största delen på deltagarna. Tack vare alla som hjälpte till så kunde jag dessutom träna en hel del själv. Och nog behövs det allt. Faktum är att Allt-I innan detta läger bara kört två hela lydnadsprogrami elitklass tävlingsmässigt. Under lägret blev det två till. Men rutinerade kan vi inte precis kalla oss som ekipage. Nu fick jag veta att vi kommit med på elitspåret i Piteå (alla kommer med) så förhoppningsvis blir det minst ett helt program där också. Elitspår på lördagen och elitrapport på söndagen. Men när det gäller rapporten har jag lärt mig att man aldrig riktigt vet om det blir någon lydnad.

Vi vred oss av skratt när vi en kväll spann på en historia där jag skulle anmäla mig till en lydnadsetta med Allt-I i någon avkrok där vi skulle vara helt anonyma. Hela historien gick ut på att vi skulle ha med oss en dold kamera och att jag till att börja med skulle fråga om jag inte kunde hoppa över tandvisningen. Någon skulle sedan sprida skräck bland deltagarna genom att berätta att den där Allt-I brukade gå upp på platsliggningen och att hon nästan hade slitit en annan hund i stycken. Dessutom fick de rådet att inte gå fram till sin hund efter platsliggningen innan jag gått fram till Allt-I. För då kunde det hända att hon angrep dem. Ja alla kan säkert tänka sig hur vi med vår gemensamma fantasi skapade en fantastiskt rolig historia. Det var nästan så jag skulle vilja testa. Närbild på domaren när jag säger att jag helst inte vill göra tandvisningen för hon brukar inte gilla det. Sedan skulle jag tillägga att det kan ju gå bra, men då får du ta det lite försiktigt. Innan domaren var framme skulle jag böja mig ner mot Allt-I och säga: Den här gången får du skärpa dig gumman....
Vi vred oss av skratt.
Vred oss av skratt gjorde vi även när vi hittade på en historia om hur man skulle kunna äntra lydnadsplanen på SM och gå till historien....



Allt-I tränar framåtsändande




Bestha Elsas fina fria följ belönas



Anna med Accsa diskuterar med vår instruktör



Vet inte om den där historien om tandvisningen är så tokig...;-)


Här lyckas jag se till att det blir en bom



Nina och Aqila fick ett riktigt genombrott i sin träning. Där har vi haft
problem med pip och hög stressnivå. Det var en ren fröjd att se den
"nya" Aqila (och Nina).


Duro ser ut att diskutera med Jonas


Torboldts Dexxon imponerade med sina naturligt fina bett



Allt-I på uppletandet.

I dag var jag på lasarettet och lade om omslaget på min brännskada. Det hade börjat läka fint och jag behöver inte på återbesök utan kan ta bort omslaget på fredag. Skönt.
#1 / / Anneli & Christer:

Himla trevligt läger! Tack för att vi fick vara med. Ja visst skulle man skrämma ski..n ur folk om man skulle göra så på en tävling, undrar om det skulle finnas några tävlande kvar. Skönt att brännsåret läkt så fint utan komplikationer. Skulle såååå gärna vilja vara med nere på SM och se er tävla, men det får bli ett annat år.



Kram Anneli & Christer

#2 / / Lina:

Nämen är det Allt-I på uppletandet? Jag och Jenny tror det är Elsan skratt Har Allt-I ett oranget tjänstetecken hon också?! Ops



Vi har glott som galningar på den där bilden och Jenny som tog bilden trodde det var Elsa eftersom tjänstecknet var oranget och det är hennes föremål hon har i munnen! Men visst är det mera likt Allt-I, vi trodde solen spelade oss ett spratt bara eftersom Elsas spårbilder är så mörka också!



Kram på er!

#3 / / Ingrid:

Javisst är det Allt-I! Om du kollar halsbandet så ser du att det sticker fram gult. Men du skojade förstås?...

Jag använder det oranga när jag tränar. De gulsvarta ligger i ryggsäckarna.

#4 / / Lina igen:

Haha, nej jag skojar inte skratt Jag och Jenny trodde helt allvarligt att det var Elsa! Bilderna när hon spårar ser också så mörka ut och bilderna på Elsas uppletande kommer i samma veva som kortet på Allt-I så vi trodde faktiskt det var Elsa! Men visst tusan är det mer likt Allt-I, givetvis ;-)

#5 / / Mia:

Vad skönt att det gick "bra" med din brännskada.

Gillar "bettet" mitt i prick :-) :-)

Mia o Razzel