/ Allmänt /

24 februari - Vintersaga

Började dagen med att pulsa runt med hundarna runt en bana som jag trampat upp ute på gärdena och genom skogen.

Sedan har jag jobbat med boken större delen av dagen. Jag fick svar från PRV och har ansökt om skydd av min boktitel. Det var svårt att veta vilka klasser jag skulle söka för, men jag valde publicering av text samt publicering av film. Vi får se vad jag får för svar.

På eftermiddagen har jag skjutsat Josefina till Strängnäs järnvägsstation. Vi missade tåget med en minut. Eller rättare sagt så rullade det ut från stationen precis när vi kom. Så Jossan fick vänta en timme på nästa tåg...Själv åkte jag till Kjula och körde backträning med Allt-I. 3 x 10 x 60 meter backe. När vi kom hem gick jag till stallet och körde kryp, skall och positioner i fria följet. Hon kan fortfarande pipa vid stegförflyttningar, så jag koncentrerar mig på det.

Ove och en granne ska titta på Champion League, så jag ägnar kvällen åt att skriva lite till på boken. Jag börjar känna vittring nu...;-)

Rubriken syftar på vinterlandskapet utanför, men också att jag lyssnar på "Vintersaga" med Monica Törnell. Text ted Ström. Jag tror inte det finns någon som sjunger den så bra som M. Törnell. Gå in på Monica Törnells hemsida och gå in på "Media". Där hittar ni hennes version av "Vintersaga". Apropå monarkin, så är dagens största nyhet att Daniel Westling och Victoria har förlovat sig. Vad ska man säga?


En kusttanker som stampar genom drivisen i Kvarken 
Ett träningspass på Ullevi i dis
Gränsstationen i Torneå, en gumma på en spark
Landsortsfyr där snöstormen drar in
Tät snö som gloppar i Mariabergets backar
Hett och svett på Statt i Härnösand 
En tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran
Flämtande ljus i Visby hamn
 Det är då som det stora vemodet rullar in
och från havet blåser en isande, gråkall vind
 I Malmö rispas dimman av färjornas sirener  
och på andra sidan sundet börjar världen 
En ensam Volvo sliter i motvinden på Tjörnbron
Bion i Pajala ger "Den sista färden"
Lapplandspilen råmar som ett vilddjur genom natten
Gårdarna släcker sina ljus 
Ett stormpiskat Marstrand ber sitt Pater Noster
Stockholm city svajar i sitt rus
 Det är då som det stora vemodet rullar in 
och från havet blåser en isande, gråkall vind.
 Tradarfik i Docksta i motorvägens skugga  
En överdos på Skärholmens station 
Insnöade gårdar nånstans på Österlen 
och fyllan växer till på Mommas krog 
Frusen törst i kön till stadspuben i Luleå
Frusna drömmar uti monarkin
Kärleken får leva mellan nattskiftet och drömmen
Kärleken går på billigt vin
Det är då som det stora vemodet rullar in 
och från havet blåser en isande, gråkall vind

#1 / / marianne:

Monica gör verkligen den låten suveränt bra.



Förstår inte att det kan vara så intressant med sådana nyheter :O

#2 / / Eva:

Tycker också att den låten med Monica Törnell är fin!

Ja, det är ett förskräckligt tjatande om kungafamiljen. Det intresserar mig inte ett smack!

#3 / / Helena & Enduros Black Jaja:

pulsen stiger allt mer av nyfikenhet på din bok !



Nu ser jag redan fram emot att få träffas vid valpträffen och det ska bli spännande att få se A kullen



Idag ska pajan o jag ut o träna men det är rena is gata över allt så de ä inte lätt att hitta ngt bra ställe o i skogen få man pulsa sig fram

#4 / / Bengt-Ove & Duro:

Duro funderar också på att förlova sig, han är kär i en PULI en liten tik på ett år.Men regeringen har inte givit sitt samtycke!

#5 / / Ann-Margret Lindholm:

Håller med en Vintersaga är en av de finaste låtar som finns. Monica Törnell öppnade öron o ögon hörde sedan låten me Jerry Willams han gör den minst lika bra särskilt på en live inspelning jag kom över en gång du får lysna på den när du kommer till öland.

Ha en fortsatt bra dag