/ Allmänt /

28 december - Det nya året närmar sig


"Kvällsutsikt" från vår balkong..

Datorn/uppkopplingen är seg som tusan...I dag är det i alla fall min dag. Värnlösas barns dag hette det förr. Numera Menlösa barns dag...;-).

Vi steg upp tidigare i dag. Klockan åtta ringde väckarklockan. Förmiddagen ägnade vi åt att jobba lite i gamla lägenheten. Fyllde två bilar med kassar och kartonger. Dammsög det värsta i alla rum. Så det blir förhoppningsvis en enkel match att städa sen. Men sedan har vi en vind och ett förråd som ska tömmas. Släng skiten!, tycker jag....men jag är ju otroligt less på att flytta runt med saker. Mitt motto är att sånt som inte har använts på ett år kan man lika väl slänga...Men sedan finns det "ekorrar" i familjen...

Eftermiddagen var trevligare. Ann-Margret och jag skulle träna lite för första gången på länge. Jag hade gjort i ordning i källaren. Men vi startade med skinkmackor och té.


Stal detta foto från Ann-Margrets blogg. Tränade lite stabilitet vid sidan.
Men det behövs nog mycket sånt...


Långt fram och lite snett, men tekniken var jag nöjd med.

Jag har lagt dett inlägg under Allmänt och inte träning. Tycker väl bara att det var lite förberedande träning...;-). Kände mig för lite och var nöjd med kryptekniken. Den satt som smäck. Det är positionen som jag måste jobba på där. Körde även lite stegförflyttningar. Helt plötsligt var stegförflyttningarna åt höger bättre än åt vänster. Vet inte varför hon plötsligt "hittat" förflyttningarna åt höger. Det blir nog bra detta när det är klart.

I går hade jag förmånen att gå långpromenad ensam med min hund. Jag hade med mig en boll och passade på att köra intervaller. För ovanlighetens skull räknade jag inte antalet. Men jag gissar på ca 30 race och att dom var mellan 100 och 300 meter. Dessutom pulsade vi runt i snön i totalt 1,5 timme, så nåt gav det väl. I alla fall har jag känt av det...

Det börjar bli nerräkning nu.  Innan vi ringer in det nya året ska jag göra en resumé av året som gått. Kanske i morgon. Sedan ska jag vara så vågad att jag återger förhoppningar inför 2010. Fast det bästa är förstås att återge dem efter årets slut. Då har man ju liksom ett facit och kan låtsas nöjd oavsett hur det gått ...;-)

#1 / / Ann-Margret:

Självklart helt okej låna lite kort :) Var riktigt kul idag, får försöka hitta någon mer dag som passar in mellan jobbet och parning.

Hoppas Ove hittar sin skruvmejsel så ni får upp någon lampa.

Ta det försiktigt nu i halkan för det var verkligen halt ute.



Kram Ann-Margret & Vinja

#2 / / Helena Hagström:

Själv ska jag jobba nyår inget skålande för mig

ja lite kaffe kanske .

#3 / / Eva:

Jag testade vår bredbandshastighet häromdagen, och den var bara 0,2Mb/s! Tyvärr är vi bundna till glocalnet ett par månader till, men sen ska vi testa någon annan leverantör.

Ser fint ut med krypet!

#4 / / Ingrid:

Eva, jag har beställt Telia bredband och måste ringa och höra varför vi inte får det. Jag var mycket nöjd med det tidigare. Men deras mobila bredband var rena skiten jämfört med Tre.



Jag tror nog att krypet kan bli bra i år. Jag börjar i alla fall på en helt annan nivå än för ett år sedan.

#5 / / Mia o Razzel:

Roligt att det fungerar med källare och kryp :-)

Själv var jag med Anna på klubben och tränade lite idag. Vi prövade lite annat med Razzel som kändes bra. Höga berg och djupa dalar .....

Ikväll blir det boule men får se om det blir en promenad innan dess.

Kram på er!

#6 / / Lina:

Du är modig du som lägger ut mål för 2010, själv låter jag nog bli det även om målen är rätt klara i huvudet. :-D



Krypet kommer ni säkert få till, och era stegförflyttningar är faktiskt skitsnygga redan nu!

#7 / / Anna:

Va skönt att ni kommit i ordning så bra på nya stället.



Klart du ska lägga ut dina mål för 2010! Dina valpköpare har som mål att få se sin uppfödare på pallen på SM ;-)



Gott nytt år på er!