/ Träning /

26 augusti - Sista smörjelsen


Mina härliga träningskompisar Ann-Margret och Vinja samt Nina med
Aqila.

I dag har jag varit i Stockholm hela dagen och Ove har haft hand om Allt-I. Jag sms-ade hundpensionatet och frågade hur det gick för Bolt. Han låg just då i badet. Hundpensionatet ligger helt fantastiskt med sjötomt och Bolt hade dykt i från bryggan. Han lät sig dock kallas in. Annars hade han fortfarande simmat omkring....;-).



Bolt i badartagen. Här i Piteå.

Jag hann bara hem och byta om innan jag drog i väg till Eskilstuna BK för att träna med "tjejerna". Det var roligt att se Aqila. Hon är tempererad och Nina har haft svårt att lägga henne på rätt nivå. Nu är hon harmonisk och pipen är borta. Vi körde i genom lydnadstvåan med henne. Det var egentligen bara apporteringen som blev lite mycket för henne. Men det kommer säkert där också.

Ann-Margret och Vinja förbereder sin start i högre klass. Jag tippar på uppflyttning och är lite besviken att jag dömer den helgen. Det hade varit kul att följa dem på plats.

Sist ut var Allt-I. Hon hade legat uppbunden och var ganska het. Men vi fick till ett samlat fritt följ. Hon trängde något, men höll fokus och position bra. Fina stegförflyttningar. Gäller bara att jag håller mig lugn och inte är nervös. Skulle gärna ha med mig resten av programmet också om vi kommer med på lydnaden på söndag. Visserligen lite långt framåtsändande och skuttigt kryp och skall.... och ...och..och...;-). Men helt OK om det skulle vara så på SM.


Våra uppletandegrejer i dag. Bara den luddiga grejen längst fram till
vänster som inte var med.

Vi avslutade med uppletande i två korridorer. Testade Ann-Margrets nya uppletandesaker. Jag hade glömt mitt tjänstetecken i andra bilen, men Allt-I letade ändå...;-). Jag tyckte att hon frustade lite, men det är väl SM-frossa det också. Hon jobbade bra och jag hade inget att anmärka på.



Allt-I under uppletande på kennellägret


I morgon bär det iväg så nu blir det blogguppehåll ett tag igen. Återkommer med en "dåres försvarstal" på måndag..*asg*. Skämt åsido, så ska det bli riktigt kul att vara med efter fem års uppehåll. Oavsett hur det går.

#1 / / Michaela & Wiggo:

Lycka till!!



Vi håller tummar och tassar för er.

Gnestagänget

#2 / / Åsa A:

Lycka till!!

#3 / / Nina:

Det är nog många som håller tummarna till er.

LYCKA TILL NU

#4 / / Maria:

Stor spark i baken! Lycka till!!!

#5 / / Lina:

Vi ses ju på plats men jag önskar lycka till här ändå!

#6 / / Kattis:

Håller tummarna för er! Har gett i uppgift åt en kompis att hon ska fota er massor! ;) Får jag inte se det live så kan jag väl åtminstone få se på foto, hihi! Lycka till!