/ Allmänt /

27 april - Allt hänger i hop

Under den tid jag har skrivit på boken så har jag kommit på att mycket som händer och sker beror på något som beror på något.

För att hänga med i följande story så måste ni vakna till lite först.

I går åkte jag för att döma i Gnesta-Trosa. Kvällen innan letade jag febrilt efter kallelsen, men hittade den inte. Det var alldeles för sent för att ringa och fråga, så jag såg till att vara ute i extra god tid. Innan halv sju brukar det aldrig vara samling och det vanligaste är klockan sju. Tjugo över sex svängde jag in på GTBK. Jag blev inte alltför förvånad över att parkeringen var tom. Aha, det börjar klockan sju, tänkte jag. Jag rastade Allt-I lite snabbt, men när klockan var kvart i sju och jag fortfarande var alldeles ensam, så förstod jag ju att inte allt stod rätt till.

Var det fel dag? Kanske var det 24 maj och inte 26 april som jag skulle döma. Men så påminde jag mig om att jag sett en kallelse och hade känt igen vissa förare som skulle starta på söket. Så det måste vara denna helg, tänkte jag. Kallelsen kunde ju inte ha gått ut en dryg månad i förväg. Så slogs jag av att de kanske hade samling någon annanstans. Det är ju inte helt ovanligt.

Jag började fundera på vem i hela friden jag skulle ringa till. Så kom jag på vem jag skulle döma i hop med. Ringde 118 118, men de hittade ingen med det namnet i Gnesta. Det var då jag insåg att allt hänger i hop.

Eftersom jag är ansvarig för tävlingssektorn så får jag skriftlig information om vilka som har klarat sina aspirantprov. SBK hade gjort ett misstag när den aktuella domaren genomförde sitt prov och hon fanns inte med på den lista över godkända och icke godkända, som jag hade fått. Anledningen till misstaget var att domaren i fråga är bosatt i Stockholm och SBK hade satt upp henne på Stockholmsdistriktets lista i stället för Sörmlandsdistriktets. Så jag var tillräckligt vaken för att be operatören att kolla på 08-området. Det fanns tydligen hur många som helst med det namnet. Då kom jag på var i Stockholm hon bodde också.

På så sätt är det mycket som hänger i hop. Om inte SBK hade gjort detta misstag, så hade jag i min tur inte haft en aning om hennes adress.

Jag fick mobilnumret och med andan i halsen ringde jag. Det visade sig att tävlingen började klockan nio.....snacka om att vara ute i god tid. Men jag var väldigt glad att jag hade Allt-I med mig. Så det blev en timmes promenad i skogen. Uppletande, inkallning och framåtsändande.

Det blev en trevlig tävling i ett underbart väder.

Sedan kanske man kan undra varför jag hade slarvat bort kallelsen. Bra fråga. Men på mitt skrivbord, som är alldeles för litet, trängs just nu bokmanus, deklarationspapper, räkningar, protokoll som ska skrivas, utskrifter på jobb som ska sökas. På samma yta trängs även bildskärm, skrivare, hårddiskar mm. Så om jag inte hade hållt på med boken, så hade jag haft ett rent skrivbord och då hade jag haft sovmorgon i går...:-).

#1 / / Helena & Enduros Black Jaja:

Vilken tur

#2 / / Kattis:

Sovmorgon, du går väl ändå upp senast halv sex! ;) Men usch vad retligt, tur att du hade hunden med dig!