/ Allmänt /

25 april - Inte mycket att skriva om

Det var länge sedan jag hade ett så här långt avbrott från bloggandet. Men som det står i rubriken så finns det inte mycket att skriva om.

Veckan har bestått av pysslande med Allt-I's tass. Ann-Margrets tassvårdsråd har visat sig vara suveräna. Fram till i torsdags så hade jag tassen i bandage och bytte en gång per dag. Utomhus hade jag en sko över bandaget. I torsdags hade det bildats en stark hinna över det öppna såret. Så jag satte på henne en strumpa inomhus och strumpa+ sko ute. Sedan i går har hon varit helt utan strumpa och sko både inne och ute. Men då går jag bara på mjukt underlag med henne. Jag vet inte hur länge det dröjer innan det blivit nytt riktigt trampdyneskinn över såret, men jag hoppas kunna låta henne gå några sträckor nere på Öland och har dessutom anmält till en rapporttävling i mitten av maj. Nu kan det i och för sig tänkas att hon har börjat löpa då. Men i så fall får vi inrikta oss på tävlingar i juni i stället.

Någon riktig träning har det inte blivit. Jag har kört några uppletanden på gärde. Det är allt. På måndag bär det i väg till Dalarna på några dagars brukslydnadsläger. Halva styrkan är Enduro-hundar, vilket gör det extra kul även om Allt-I kanske inte kan köra allt. Jag vill exempelvis inte gärna köra inkallning med ställande och hopp eftersom det frestar på lite extra på tassen.

Veckan har mestadels bestått av att jobba in de sista ändringarna på boken. Jag tror tyvärr inte jag hinner klart innan måndag, eftersom jag varit inbokad som domare i helgen. I dag dömde jag lägre och högre spår i Strängnäs och i morgon är det sök i Gnesta-Trosa. Jag tror i alla fall inte att jag har så värst mycket kvar innan manuset ska ut till ett antal bokförlag. Jag har haft funderingar på om jag ska lägga ut den på ett internetförlag för försäljning "on-demand". Enligt ett av bokförlagen som jag pratade med så påverkar det inte möjligheterna att bli utgiven, utan det är många som gör så. Men ju mer jag funderar, desto mer lutar jag åt att vänta. Boken är trots allt ganska kontroversiell och det kan vara skönt att ha ett bokförlag "i ryggen". Om något bokförlag är intresserat så tror jag dessutom att de kan hjälpa till att höja upp den ett par snäpp och då är det bättre att det bara finns en version.


Jag spyr snart....

#1 / / Helena & Enduros Black Jaja:

Hade varit riktigt kul att få va me på lägret !! Men ni får uppdatera ofta så man kan läsa hur det går för Enduro barnen o Jajas mamma

#2 / / marianne:

Skönt att tassen läker bra! Ska bli så roligt att träffas igen.

Behöver ni närmare vägbeskrivning så kan du maila mig.

#3 / / Kattis:

Tinca blev av med delar av trampdynorna några gånger, det tog ett tag att läka och var ju väldigt ömt förstås, det förstår man ju. Men jag måste ändå säga att det gick snabbade än vad jag hade trott. Hoppas nu att hennes tass läger bra så ni kan komma ut och träna och tävla ordentligt!