/ Tävling /

24 mars - Grattis Nina och Aqila!

29111-485
Nina och Aqila

Vi steg upp vid halv åtta och det slog mig att Ninas mamma sagt att Nina och Aqila skulle tävla i Strängnäs i dag. Jag bestämde mig för att åka och struntade i frukosten. Jag tänkte att jag kunde fika på klubben. När jag kom fram var det helt öde och jag förstod att det antingen var fel dag eller fel plats. Gick en promenad med Allt-I i stället och sms-ade Nina. Det visade sig att hon tävlade, men i Oxelösund...;-). Platsliggningen hade gått bra och hon skulle höra av sig efter tävlingen.

Nina och Aqila gjorde en fin säsongsstart och vann lydnadsklass 1 på 181,5 poäng! En 6:a på apporteringen, där Aqila tappade apporten - i övrigt 9:or och 10:or. Fixade samtidigt ett LPI. Eftersom platsliggningen tydligen är osäker så avvaktar dom lägre klass tills allt känns bra. Ett stort grattis för dagens prestation!

Det snöade en del på förmiddagen, men blev lugnt ganska snabbt. Det är inte ens vitt ute. Jag är stel i höger axel och försöker stretcha, massera och slappna av - en riktig slappardag för vår del i dag.

#1 / / marianne:

Grattis Nina o Aqila till vinsten och ert LP1!!

#2 / / Anna:

Grattis Nina & Aqila!!Vilken härlig start på säsången!!
Kramar från oss i Dalarna

#3 / / Margoth. Kalle, Miss o Alstra:

GRATTIS Nina och Aqila till LP 1.

Ni kan gärna få lite snö av oss - vi har drygt 1 meter... :-)

#4 / / Kattis:

Grattis Nina, Aqila och kennelmamman! Försökte kommentera igår, men det var nåt vajsning då...