/ Allmänt /

30 juli - Livet som författare

Denna vecka har jag jobbat som författare nästan på heltid. I morse steg jag upp halv sju och åkte till Kjula för att gå promenad med hundarna. Allt-I rör sig inte lika mycket och inte lika fort som normalt. Det kan vara värmen, men i morse var det bara 15 grader, så det lutar mer åt att magen börjar bli tung.

Strax efter åtta var jag klar med frukosten och satte mig och skrev fram till klockan halv ett. Jag har hunnit ca 110 boksidor, så det lutar åt att jag kommer upp i bortåt trehundra sidor innan boken är klar. Jag gjorde ett par timmars avbrott för att rasta hundarna och dammsuga huset. Jag torkade bort flugskit i fönstren och torkade även golven. Qrossa löper, men eftersom altandörren står öppen för jämnan och hundarna springer in och ut hela tiden, så är det lönlöst att använda tikskydd. Så jag får torka golven lite oftare i stället. Apropå flugskit, så har vi haft invasion av först bromsar och sedan flugor. Usch, för dessa enerverande och äckliga flygfän.

Efter städningen så skrev jag på boken i ett par timmar igen. Efter middagen gick jag en kort promenad med Allt-I och lät henne leta lite grejer. Då var det full fart på henne, fast jag har svårt att förstå att hon var med på rapportträning för bara två veckor sedan. Hundens dräktighet är otrolig. De första fyra veckorna växer embryot ca en millimeter i veckan. Sedan ska de alltså hinna upp i en 400 gram och hinna bli fullt utvecklade på de sista fem veckorna. Förresten så är hundfostret fullt utvecklat redan vecka 7. Där är vi snart.

I morgon blir det bara halvtid som författare eftersom jag ska skjutsa Josefina till ryggkliniken. Hon har klagat på ryggont en längre tid och naprapaten har konstaterat att nacke och rygg är sned och ihoptryckt.

Vi har fått samtal från dem som köpt Blackie. Det visade sig att hältan berodde på en hovböld, så förhoppningsvis ska hon klara nästa veterinärbesiktning och bli kvar i Kolbäck. Vi ser fram emot att få åka och se hur hon har det.
#1 / / Lina:

Vi har invastion av getingar! Dom är överallt! Nu har vi ställt ut glas med äppeljuice för att kunna vara ute och måla och det verkar fungera.

Tyvärr är Enya helt galen i att jaga allt som rör sig i luften, så ett par gånger har hon bitit ihjäl ett par getingar - Tack och Lov har ingen hunnit sticka henne. Men det är så illa att jag har svårt att lämna henne själv hemma just nu.



Tänkte precis be dig lägga upp ett kort på Allt-I, men kom på att vi vackert får vänta tills tävlingen! Söt låter hon med sin mage iallafall!