/ Olyckan /

30 januari - Sofie fick åka hem

I dag (eller i går) började Allt-I löpa.

Jag har mått illa i dag och fick inte i mig nån frukost. Jag blev av med kanylen och katetern. Det var inte bara frukosten jag hade svårt med.  Jag har inte ätit just nåt överhuvudtaget.

Vid ronden blev det klart att Sofie skulle få åka hem i dag. För mig handlar det om ytterligare ett antal dagar. Hur många vet vi inte.

Så nu är jag ensam kvar, men har fått en rumskamrat som ska opereras för diskbråck. Jag har försökt gå med kryckor i dag, men jag och sjukgymnasterna var inte riktigt överens. Jag ville sätta fram kryckorna en bit för att sedan svinga fram högerbenet samtidigt som jag höll upp vänsterben. Då visade dom hur det skulle se ut. Dom gick som vanligt med kryckorna. För mig såg det ut som om dom belastade vänsterben. Jag påpekade detta. Dom sa att det gjorde dom inte alls. Sedan sa dom att det nog var svårare för mig som har ont, men att jag skulle nog komma på hur det skulle gå till. Jag tjafsade inte om det och struntar i huruvida dom sätter ner vänsterbeenet eller "har en fågelunge under foten" som dom sa. Jag förstår bara inte vad dom har emot min skutteknik.
#1 / / Kattis:

Man kanske belastar fel om man skuttar? *funderar*

Hur blir det med parning nu då, blir det av eller avvaktar du till nästa löp?

#2 / / Anna:

Jag hoppas det inte behöver handla om allt för många dagar för dig innan du får komma hem. Skönt att bara få komma bort från sjukhusmiljön.

Nog borde väl du kunna känna bäst själv vilken teknik som är minst smärtsam med kryckorna? Låter märkligt...

Ja hur gör du med parning? Vi är många nyfikna nu...

#3 / / Carina & Christer:

Du kommer säkert på en bra teknik när du har fått öva lite... Kanske du belastar armen för mycket om du "skuttar"???
Synd att Allt-I började löpa nu...hade kanske varit lättare om det dröjt något så du var hemma och kommit igång lite igen.. annars blir det bråttom att hitta en lämplig kandidat ;-) eller du kanske redan har någon ;-D
Skönt för Sofie att få åka hem. Hoppas du snart får göra detsamma!!
Vi skickar hälsningar här till Ove & Sofie också!
Krya på dig!

Kramar från oss