/ Olyckan /

29 januari - Sårrevision och nytt gips

Förberedelserna inför dagens operation startade redan i går kväll med att jag fick en äckligt söt dryck som hette "Preop". Däremot skulle jag inte få äta eller dricka efter midnatt. Det har varit en seg dag i väntan på operationen. Jag fick dricka ytterligare 3 förpackningar Preop under dagen. Urk. Först vid 14-tiden började det hända nåt. Då fick jag duscha och tvåla in mig med en desinficerande tvål. Äntligen fick jag tvätta håret. Även om ett vanligt schampo hade varit trevligare.

Jag sövdes inte ner vid operationen utan dom använde lokalbedövning. Sedan klippte dom rent runt såret och sydde i hop samt lade ett nytt gips. Det blev inget rakt gips, utan det lades i 90 graders vinkel. Dom sa att det finns kryckor för reumatiker som jag ska få prova.

Vi får se vad som händer i morgon. Sofie röntgades i dag och får besked om hemgång vid morgondagens rond. Sen får vi se hur lång tid det tar för mig att komma på benen och få åka hem. Jag hoppas på att vara hemma innan helgen, men vi får se.
#1 / / marianne:

Har väntat på uppdatering så att jag vet vad som händer dig.Håller tummarna inför morgondagen så att åtminstone Sofie får åka hem och att du får komma hem senare i veckan!

kramar och håll modet uppe!
Hälsa Ove

#2 / / Lina:

Herrejösses vad ni får gå igenom...

Jag tänker på er båda och hoppas ni är hemma innan helgen!

Kram Kram

#3 / / Kattis:

Ja, jag följer ju också er såklart... KRYA PÅ DIG!

#4 / / Sassa:

Hej!
Jag vill bara önska lycka till och hoppas att ni snart återhämtar Er. Hu vilken hemsk olycka, ´ni hade tur i oturen!
Hälsningar
Från en bloggläsare

#5 / / Annica:

ÄNGLAVAKT är det rätta ordet.
Vi kommer sakna er på rapportbanorna i vår....

Krya på er!

#6 / / Brittis m flock:

Ja, inte är detdäringa schampot trevligt att tvätta håret med inte;) Man får lixom som hästtagel på huvudet *fniss*. Håller tassar och tummar för att ni kommer på benen utan bestående men från detta hemska ni får gå igenom! Sköt om er! Kram