/ Allmänt /

28 februari - Armbågsortos

29111-581
Ortos .....utan arm i....;-)

Ja i dag lärde jag mig ett nytt ord. Ortos. Artros visste jag ju redan vad det var. Jag har varit till Mälarsjukhuset och fick byta ut den klumpiga stödskenan mot en armbågsortos. Stödskenan fick jag linda fast varje gång jag skulle sätta på den. Den här ortosen har kardborreband. Men förhoppningsvis ska jag så småningom slippa både kryckor och ortos.

I dag har i övrigt inte hänt speciellt mycket. Jag mest bara sitter och tittar på när Ove sliter. Bara att hoppas att jag inte blir sån...;-)

Jag har surfat och skrivit totalt 30 sidor på min bok. Jag vet att jag kommer att skriva om minst tio gånger, så det är lugnt.

Mitt i allt elände fick jag mig ett gott skratt när jag läste en av dagens insändare.
#1 / / Saga & Torboldts kennel:

Det är väl meningen med livet. Att vi ska hjälpa varandra.
Du kommer igen.

#2 / / marianne:

Bra skriven insändare!

#3 / / Brittis:

DEN insändaren gillade jag *fniss*!!!! Ta det lugnt i helgen nu. Själv ska jag och Cayenne vara "störande" till Ampe och Marianne *asg*. Vi ska göra det vi är absolut bäst på således.
//Hoforsligan

#4 / / Anders:

Artros men INTE Ortros.
Ortos skall det vara, kommer från grek. "orto" = rak
"Ortos" ung. lika med "räta ut"

#5 / / Ingrid:

Åhh tack Anders, jag läste väl fel på remissen..;-). Felet är åtgärdat.