/ Allmänt /

28 december - Förkylt!!


Under dagens träning

Redan i går började jag, Ove och Josefina känna av annalkande förkylning. Jag vräkte i mig C-vitaminer i vanlig ordning. Det påstås att det inte hjälper, men jag är ytterst sällan förkyld och när jag blir det, så bromsas förkylningen upp väldigt snabbt med en megados C-vitamin.

Jag sov till halv nio och åkte sedan till Strängnäs BK, där jag bestämt träff med en "bruksare" från Gnesta. Det var ca 7 grader kallt, så jag förberedde mig på att frysa, men det gick förvånansvärt bra. Vi tränade lite lydnad och därefter uppletande i helvallad ruta med fyra föremål. Konstigt vad tiden går snabbt när man har roligt, för plötsligt var klockan halv ett. Jag försöker låta Allt-I krypa ute så mycket det går, så att jag inte tvingas ha en matta med mig på tävlingarna i vår. Vi har en del att jobba på starter, position och vinklar i krypet, men tekniken börjar bli hyfsat bra.

Film från dagens kryp

Tyvärr var stegen så hal så vi körde inte det. Jag får intensivträna nedgångarna när vädret tillåter. Det finns en del andra saker som jag måste träna på och gå vidare med ganska snart om det ska bli tävlingsstart i mars som jag hade tänkt. Tre månader går ruskigt snabbt....

I eftermiddag har jag sovit och tagit ett varmt bad. Det sägs att whiskey ska vara bra också. Så det blev både whiskey och lite varm glögg. Däremot har ingen av oss någon matlust och vi är glada att man såna här dagar kan låta hundarna rasta på baksidan av huset.

Nu får vi se om vi orkar med "Mission Impossible 3" eller om vi somnar framför TV:n.

#1 / / Lina:

Vilket jättefint kryp ni har fått till! När hon får in tekniken så kryper hon ju ruskigt bra! Undra vart ni har planerat att tävla, är det inom en hyfsad radie så kanske man skulle åka och kika på morsan :-)



Hoppas ni kan hejda förkylningarna!

#2 / / Ida:

Håller helt med om krypet :-)

#3 / / Eva:

Visst hjälper det med C-vitamin! Whiskey och glögg är nog inte heller fel. Hoppas ni kryar på er snart!

#4 / / marianne:

Håller med om övriga om krypet!! Önskar att jag kunde lägga så mycket energi på det momentet..



Hoppas ni blir pigga snart.

#5 / / james, lovisa och troja:

Gott nytt år önskas från oss i Uppsala! Hoppas Ni kryar på er. Vi åker upp till Åre imorgon och tar med pulka och skakel så vi kan köra drag i spåren uppe i Duved.

#6 / / Sussie:

Hej!

Jag är här och kollar då och då. Det är så kul att följa er träning. Vilket fint kryp ni har fått till.

Vi träffades för ganska länge sen på en lägre-spår tävling i Strängnäs.

Jag har en svart kelpie som heter Myzzko.

God fortsättning!!

MVH Sussie, Myzzko och Cewin