/ Tävling /

30 augusti - Grattis Anna och Accsa!


Anna med Enduros Accsa

Ja nu är även Accsa uppe i de högre divisionerna. Anna och Accsa tävlade i dag lägre spår i Skutskär och blev uppflyttade på finfina 531,5 poäng med en pinne borta. Det känns säkert skönt för Anna, då de kommer att ha ett avbrott i tävlandet framöver. Dels ska Anna och Daniel ha tillökning och dessutom ska Accsa paras nästa löp. Men Anna, vi ses säkert på tävlingsbanorna framöver och kämpar om certen...;-).

Jag och Ove har jobbat på gården i dag. Ove har burit in all ved i höförrådet (som även fungerar alldeles utmärkt som vedförråd). Jag har målat 2,5 av 4 sidor på hö-/vedförrådet. Målarfärgen tog slut, så fortsättning följer när jag har skaffat mer färg.

Vi har även tagit hem ett stort lass med matjord, så snart har vi kanske en respektabel framsida på huset också..;-).

Det blev inte mycket till kloklippning på valparna i dag. Det var så mörkt i valprummet och Allt-I blev orolig när jag försökte bära med mig en av valparna till köket. Dessutom hade jag ingen bra tång till de pyttesmå klorna. Jag köpte en liten tång till A-kullen, men den hade blivit rostig och ful, så jag får köpa en ny.
#1 / / Margoth, Kalle, Miss o Alstra:

GRATTIS Anna o Accsa, bra jobbat! :-)

#2 / / marianne:

Grattis Anna o Accsa! Jättebra jobbat!

#3 / / Lena o Atte:

Vad kul för Anna och Accsa, Grattis!!!Vilka poäng!!



Ett litet tips! Använd en pannlampa när du klipper klorna, så ser du jätte-bra utan att behöva flytta valparna!!

Pussa på de små!!!

#4 / / Ingrid:

Pannlampa! Varför har jag inte tänkt på det? Det förslaget köper jag.