/ Allmänt /

28 maj - Nu är det hårdträning som gäller

Jag hoppas ha modet att ställa upp på högre rapport i mitten av maj. Har ju tre veckor på mig....;-).  Och vad är det värsta som kan hända?
Jag letar också efter en högre spårtävling i juni, men antar att det blir svårt att komma med.

I dag gick vi en promenad runt golfbanan. Det tar ganska precis en timme. Jag känner av all aktivitet under de senaste dagarna, men det är överkomligt.

På eftermiddagen körde jag i genom högre momenten. På inkallningen stannar hon bra, men jag måste dra ut på tiden innan inkallning från stående. Jag har ju oftast avbrutit med belöning där. Hoppet känes livsfarligt. Allt-I gjorde ett "bauta"-språng där jag, som följt hästhoppning i helgen, tyckte att hon borde lagt in ett galoppsprång till...Trodde ett tag att hon skulle landa mitt på hindret.

Men mesta energin lägger jag på tunga apporteringen....pust.

Vi har varit och tittat på Josefina och Blackie när de tränade i paddocken en dryg kilometer bort. Det ser bra ut. Det har ringt en del intressenter, men vi får väl se om det blir någon försäljning. Börjar tycka det vore väldigt trist. Å andra sidan ska Soomi snart flytta till ett islandshäststall och Pluto fick diagnosen blåsljud på hjärtat av veterinären i fredags. Och just nu är det inte läge för att köpa en häst till. Vi får se hur vi gör i slutändan.
#1 / / Lina:

Är det nån som har modet så är det nog du ;-)

Brukar hon hoppa av för tidigt? Isåfall kan jag prata med Kristina på mitt jobb, hon har varit på kurs i hoppteknik för hund och har säkert lite råd och övningar att komma med.

#2 / / Lena:

Hallå där!!
Vad härligt det måste kännas att få ta sig an högre momenten!!(är lite avis)
Jag misstänker som du Ingrid angående "våra"lägrespår i Strängnäs, någonting "konstigt" var det som störde ut hundarna!Men som sagt på´t igen!!!!
Lycka till!!!!
Hälsningar Lena

#3 / / Sussie:

Hej! Nu har jag hittat er hemsida också. Jag som skriver heter Sussie och hade den svarta kelpien. Vi var på samma lägrespårtävling i Strängnäs.
Grattis till uppflyttningen! Kul att träffas och vad duktiga ni är med era hundar.
MVH Sussie, Myzzko och Cewin