/ Allmänt /

24 september - Tänk att det bara smäller till...

Jag blir lika fascinerad varenda gång. Hanhundar som lever i hop med tikar är makalösa. Allt-I är på dag 12 i löpen och fram till i kväll har Duro varit helt lugn. Till och med så lugn att jag funderat på om det är nåt konstigt med löpningen.

Efter jobbet var jag ute och körde lydnad med Allt-i. Jag avslutade med platsliggning med skott i hästhagen bakom stallet (hästarna gick på framsidan och jag ville inte skrämma dom). Platsliggningen med skott gick helt utan problem. Jag ska försöka komma mig i väg och träna med andra hundar också, men det får vänta till hon har löpt klart....

I vilket fall som helst så kom "omslaget" medan jag var ute och tränade. När vi kom in skulle Duro på stackars Allt-i hela tiden - så nu har eländet börjat....Dessutom så är det väl dags för Qrossas höglöp lagom till Allt-i slutar.:-(
#1 / / Lena:

Ja, visst är det facinerande med löpen? När vi skulle para Dexie en gång så var vi ute och gick strax innan höglöp (trodde vi),Boss hade inte visat något större intresse för henne, men så helt plötsligt under promenaden blev han som galen!Det var lite jobbigt innan vi till slut var hemma för det var ju inte Boss som var den tilltänkta.
Det blev parning dagen efter (våran E-kull).
Hälsningar Lena

#2 / / Lina:

Javisst är det härligt med höglöp och hanar...*blänger på Midas*
Jag är nyfiken på hur Midas kommer reagera det här löpet, första efter kastreringen. Kanske märker jag ingenting, men en liiten förändring hade varit trevlig *s*

#3 / / Christel:

Jamen, det är ju precis det jag säger! Det brukar börja, och för den delen även sluta, med en promenad!
Ha det riktigt härligt nu en vecka eller så! ;-)
/Hon som har det lugnt till bortemot januari

#4 / / Ingrid:

Kastrering - ja det vore banne mig inte helt fel....

#5 / / Anna:

Igår började Accsa löpa... puh, det var på håret.
Men denna gången är hon mycket irriterad övet sitt tikskydd. Märkligt, hon har aldrig brytt sig om det tidigare. Lite spökålder kanske...