/ Valpar /

27 oktober - Grattis Marianne och Ampere (heja Ajas!)

29111-449
Marianne och Ampere

Marianne och Ampere har tävlat lydnadsklass 1  i Tierp i dag och fixade ett 2.a pris på 152 poäng.Det närmar sig....:-). Kul!

Jag har fått kontinuerliga rapporter från Håkan avseende Ajas certprov i bevakning. Första dagen med Mottagande/hantering, patrullering och sittande bevakning har gått bra. I natt ska Ajas ligga i basen (vad det nu innebär) och i morgon ska han spåra 1500 meter. Jag skulle vilja se hur det där med basen går till, men jag tror att hundarna ska kunna lämnas uppbundna med förarna en bit bort. Jag fortsätter att hålla tummarna i alla fall. Jag tror inte det är så vanligt med 19 månader gamla hundar som klarar certprovet. Vi får se om dom fixar det.

I dag har vi arbetat på "gården" hela dagen. Tråkigt för hundarna, men Ove säger att det inte är någon fara för dom. Vi har snyggat till i stora hästhagen (Ok den största - stor blir den först nästa år när vi får 2 ha till). Jag har krattat i hop all hästskit tillsammans med löv och pinnar. Sedan har vi hjälpts åt att köra bort det.

Valpträff i morgon. Nej kennelträff heter det ju numera.
#1 / / Lina:

Oj mycket spännande!

Bastjänst innebär att hunden ligger utomhus i en koja och utfodras och rastas av främmande person, hoppas någon smäller mig på fingrarna om jag är ute och cyklar =)

Hoppas kameran är med idag så vi får se dom fina A-barnen!