/ Allmänt /

25 november - Träningsuppehåll

Eftersom jag har varit på tjänsteresa denna vecka och även ska i väg ett par dagar nästa vecka så har jag planerat in ett träningsuppehåll. När vi sätter i gång med högremomenten på allvar så kommer jag att träna de nya momenten varje dag - oavsett väder....hmmm (ser framför mig hur jag pulsar i djupsnö, stormvindar och kan riktigt känna de stelfrusna händerna brrr). Förstår inte hur jag alltid lyckas ha hundar som ska träna in detta under vinterhalvåret.

Under veckan har det alltså bara blivit promenader. Onsdag till torsdag var jag i Jönköping. På onsdagkväll besökte vi Husqvarna fabriksmuseum och det var väldigt intressant. En riktig nostalgikick eftersom jag börjar bli till åren och kände igen mycket av den gamla utrustningen från barndomen: symaskiner, spisar, cyklar, gräsklippare osv.

I går kunde det gått illa för mig. Ove åkte i väg tidigt på dagen för att hjälpa en kompis. Jag skjutsade Sofie till bussen vid elva-tiden. Sedan fortsatte jag till skogen med hundarna. När jag kom till skogen så upptäckte jag att jag inte tagit med mig några koppel. Eftersom det var så sent på dagen så vågade jag inte chansa utan åkte hemåt för att hämta koppel. Då slog det mig att jag även glömt ta med min dörrnyckel. Så det gällde att hinna tillbaka till busshållsplatsen och haffa Sofie innan bussen kom. Jag hann. Pust. Annars vet jag inte hur jag skulle fördrivit dagen. Nu hann jag både gå en långpromenad, mocka i stallet och städa hela huset. På kvällen var vi hembjudna till grannen på middag.

I dag sov vi länge och jag kom inte i väg med hundarna förrän klockan elva. Jag hann precis hem så fick vi besök av gamla klubbkamrater från Karlskrona. Deras hund gick bort för ett tag sedan och dom kom för att låna med sig Duro. Duro blev kompis med dom direkt så det ska förhoppningsvis gå bra.

29111-497
Duro med sin nyvunna vän

Lite konstigt är det med bara tre hundar. Det var lugnt och stilla vid eftermiddagsrastningen. Qrossa gnällde visserligen lite när jag tog på mig hundjacka, pannlampa och stövlar. Allt-i gjorde några lekinviter mot Qrossa, men i övrigt väldigt lugnt mot vad det brukar vara. Jag misstänker att jag redan i kväll får en första rapport om hur det går för Durre nere i Blekinge.

#1 / / marianne:

Hoppas det går bra för Duro, måste kännas konstigt med "bara" tre hundar i huset. :D

#2 / / Anna:

Det kan tyckas konstigt när man har 3-4 hundar att en mer eller mindre skulle göra någon skillnad, men det gör verkligen det. Jag tycker fortfarande att det är konstigt att bara ha två...
Hoppas allt går bra för Duro!
:-)

#3 / / Kattis:

Men... Har du varit i Jönköping UTAN att träffa mig!? *s* Illa, illa... :D

Ska Duro flytta till Karlskrona? Då ska jag kika efter honom när jag åker ner till mamma nästa gång! :)

#4 / / Ingrid:

Om jag inte haft fullt schema så hade jag ringt dig Kattis. Men jag stressade ner ch kom tio minuter för sent...sedan var det årsstämma, konstituerande styrelsemöte, incheckning och direkt avfärd till fabriksmuséet. Sedan var vi och åt middag på Stockmakarens tror jag det hette med underhållning fram till midnatt. Jag sate mig i bilen halv sju för att hinna till ett möte i Eskilstuna klockan tio...så det fanns inte mycket tid. Trodde heller inte du var så intresserad av att träffa mig utan hund...;-)

#5 / / Jenny:

Hej!

Jag har fått flera rapporter om och också mottagit flertalet kort på DURO och från Blekinge. Han har det bara bra. Han har varit på skogsutflykt idag, lekt med Aia, tränat linföring, ätit lite älgkött, legat i Kerstins knä uppe i soffan och där gosat och fått mycket kel, han låg med sitt huvud i Kerstins knä en lång stund. Han har gått på flera promenader, några korta, några lite längre. Duro mår fint och han har roligt, han får 100% uppmärksamhet och han fyller just nu en del av ett enormt stort tomrum efter Snoffe...
Ser fram emot att få träffa dig Duro, bara några dagar kvar ;)

JENNY