/ Allmänt /

20 maj - En bit på väg....

Så var det då sista dagen på en lite extra lång helg och vi kände väl att det var dags att det skulle synas att vi gjort nåt. Tre dagars slit för att padda och väga in och få hela "skiten" någorlunda i skick att lägga plattor. Så i dag var det äntligen dags. Vi jobbade med plattläggning i ett par timmar fram till 12. Då hade vi bestämt att göra ett break för hundträning.

Vi körde rapport med Allt-i och spår med Duro. Allt-i gick kanonfint fram till fjärde skicket. Jag skickade i väg henne och gick till min ryggsäck för att fortsätta läsa kvällstidningen och helt plötsligt så stod Allt-i där och tittade på mig. Jag frågade henne vad hon höll på med och gick en ny framföring och skickade. Då sprang hon hela vägen fram till D. Men inte kändes det så kul med detta när det bara är två veckor kvar till tävling. Det spår jag lade till Duro bestod av 10 apporter och tre vinklar. Han gick bra och tog de tre apporter som fanns fram till första vinkeln. Där snodde han runt, men kom in på spåret och tog två apporter samt fixade vinkel nr 2 bra. Han tog en apport och sedan vet jag inte vad som hände, men han snurrade och grejade och plötsligt var vi nästan framme vid slutet. Så jag förstod att han missat de fyra sista apporterna. Så hundträningen kändes väl inte så där jättelyckad. Väl hemma igen så jobbade vi på med plattläggningen fram till klockan halv sex. Sofie, som spelat basket i Göteborg hela helgen, skulle hämtas i sta'n strax före åtta. Vi bestämde oss för att köpa med oss mat från kinarestaurang och nu är det ett ganska trött gäng här hemma.

29111-340
484 plattor hann vi i alla fall lägga...

29111-340
Vi fortsätter med resten "en annan dag"...

29111-341
Återstår lite mer grus, mer paddning, fiberduk och slutligen ett nytt lager grus

Vi har diskuterat hur vi ska få ordning på vägen upp till blivande carporten. Mitt förslag är slipers så att vi ramar in vägen samt att vi väljer färgat grus som översta lager. Antingen rött/orange eller vitt. Fortsättning följer....vet då tusan i hur många år....
#1 / / Lotta:

Oj vad ni jobbat och slitit, men snyggt blir det! *lite avundsjuk* ;-)

#2 / / Lena:

Vad fint ni gör!!!Vilket jobb!
Miljöträningen verkar ju vara en toppen grej!
Allt-I ser verkligen fin ut och träningen verkar ju att gå bra också! Lycka till på tävlingen!
Hälsningar Lena