/ Träning och valpar /

28 juni - En "sista smörjelse" samt glada besked

I morse höll jag på att slå ihjäl mig igen. Var ute och cyklade med Duro lös och Allt-I kopplad. Duro stannade och när han kom i kapp sprang han in på vänster sida. Allt-I som sprang på höger sida skulle möta honom och sprang framför cykeln....till råga på allt fungerar inte fotbromsen som den ska. Jag kom undan med en sönderskrapad handflata och skrubbsår på knät....fruktansvärt klantigt. Ska nog fundera på både hjälm och en springer.

På eftermiddagen fick jag ett meddelande i gästboken och eftersom jag inget hört av husse och matte till Ajas och Ampere så förstod jag att deras röntgenresultat släppts på SKK Hunddata. Jättekul! 3 st A-höfter och HD utn anmärkning av tre röntgade. Nåja, man vet aldrig, men tendensen är god. Tre kvar...

Efter jobbet åkte jag till Flen för att träna med Nina och Aqila. Valet av träningsplats var ingen slump. Vi tävlar ju där på lördag. I går tränade jag spår med både Duro och Allt-I - inga pinnar kvar i skogen nu längre. Det ser bra ut. I dag skulle jag köra sista passet inför lördag. Ville främst träna framförgåendet på ny plan.

29111-371
Allt-I går före


29111-370
Peppar, peppar, men ställandet börjar bli rakt och fint

Eftersom Aqila har varit bortrest så hade inte Nina kunnat träna på en vecka. Det märktes - Aqila var sjövild...;-). På platsliggningen gav hon järnet och racade till matte, men det var kanske taskigt av mig att starta ed platsliggningen. Det blev en bra störning för Allt-I (som faktiskt låg kvar)  och jag fick en fingervisning om vad som kan hända på en appelltävling...

29111-372
Nina och Aqila
#1 / / Kattis:

Grattis till röntgenresultaten!!! Det bådar gott inför framtiden! Kramar från Jönköping

#2 / / Christel:

Ingrid, ta det lugnt med hojjen! Vi har fått oss en tankeställare när en bekants hunds ben fastnade i cykelhjulet... Operation och metallställning i benet resulterade det i. Vi cyklar fortfarande med hundarna, men oftast en i taget numer, fort är det gjort...
Lycka till på lördag, jag håller tummarna!
Och grattis till finfina röntgenresultaten förstås!

#3 / / Lina:

Weii vad roligt!! Hoppas och tror att resten av kullen också är fria!
Lycka till i helgen!
Kramar

#4 / / Ingrid:

Du har rätt Christel. Jag har också en bekant som förstörde benet på sin hund vid cykling.