/ Valpar /

26 juli - Hela A-kullen friröntgad

Så jätteskönt! Det är nu klart att även Accsa är friröntgad.

Veckan efter Norpatorplägret har varit lugn för hundarna. Det har blivit promenader och i tisdags var vi ute och körde "fuskrapport" på en grusväg här ute.

Men om det varit lite hund, så har jag legat i vad gäller en del surdegar: Jag har snart putsat alla fönster (bara tre kvar). Jag har oljat in 2/3 av trädäcket på baksidan. Verkar tyvärr som om det måste oljas ytterligare en gång, men det var ganska grått. När jag ändå höll på med fönstren så tog jag ner gardinerna och tvättade dem. Jag har retat mig på att gardinkappan i köket är för kort och i går kväll (läs natt) började jag jobbet med att förlänga den. Nu är det bara några surdegar kvar: strykning och lagning av en hel del kläder, mocka hästhagarna och tänk om jag till sist skulle komma mig för att ta bort tejprester på stallet. Jag var dum nog att maskeringstejpa vid målningen och lät maskeringen sitta kvar under samtliga målningsomgångar. Tejpen har liksom smält fast i metallen och på baksidan där solen legat på är det värst. Men väder och vind gör sitt så nu har tejpen successivt tappat sin kraft och ganska enkel att ta bort. Det finns i och för sig en hel del andra surdegar också typ alla skåp som borde gås i genom och rensas ur, men det kanske hinns med under ledigheten i höst. Sedan har jag en hel del kvar att lägga in på hemsidan, men det kommer.

Jag har inte alltför dåligt samvete för hundarna. Nästa vecka blir ju en riktig hundvecka igen.
#1 / / Kattis:

Nejmen åh vad roligt!! :) Bådar gott inför framtiden nu när alla valparna är friröntgade! :D

#2 / / marianne:

Skönt att alla syskonen är friröntgade! :D
grattis från Hofors