/ Allmänt /

22 januari - Nu är det vinter!!

Jag har lovat mig själv att inte använda de orden, men nu säger jag ändå: "Vad var det jag sa?!". För jag har varit helt övertygad om att vi får dacapo på förra vintern. Det har blivit helt snedvridet alltihop. Torra, varma somrar som sträckt sig in i september-oktober och sena vintrar som börjar i januari-februari och håller på nästan ända fram till midsommar. Det var länge sedan man premiärbadade utomhus i maj. Närmare bestämt så var det den 1 maj 1990....

29111-232
Enduros Ajas alias "Storebror"

Alstra och Ajas är de valpar som jag träffat minst sedan leveransen. I dag fick jag foton på Ajas som 10 månaders unghund. Han är den som är mörkast av dem alla och om jag fått välja "alla kategorier" så hade jag nog behållt honom själv. Nu var det ju inte ens förhandlingsbart här hemma, så för husfridens skull får jag njuta av honom på håll...;-)

29111-233
Enduros Ajas

Förra veckan blev det inte särskilt mycket träning på grund av jobbet. I lördags tränade vi rapport med både Allt-I och Duro. Jag hade tänkt skjuta på Duros rapport till på söndagen och tackar min lyckliga stjärna för att jag orkade pressa mig ut ett pass till samma dag. I går - söndag - var nämligen rapportträning inget att tänka på pga de snömassor som ramlade över oss från ovan. Jo - jag och Duro hade nog fixat det, men man ska ha med sig en motförare också...;-).

Eftersom jag hört att det ska bli mildare fram emot torsdag så tänker jag inte träna speciellt mycket denna vecka heller. Det är svårt att få någon kvalitet i träningen i 10-15 minusgrader och en halv meter snö....


Dessutom måste jag klura ut alla parametrar som ska ändras vid byte av mailadress och jag tänker också byta hemsidesadress. Synd bara att telia inte erbjuder större flexibilitet på hemsidans namn. Finns ju inte en normal människa som kan memorera de hieroglyfer som finns med i namnet. Skulle vara då om man satsar på en egen domän...får fundera på det.

#1 / / marianne:

Kul att se hur Ajas ser ut! Han är sannerligen snygg. Vi har -19 grader nu på morgonen så längre promenader är inte att tänka på idag.

#2 / / Lotta:

Snygg jycke med härliga färger!

Satsa på en egen domän vetja, kostar ju nästan ingenting med en .se domän numera.

www.kennelenduro.se vore väl häftigt?

#3 / / Ingrid:

Jo Lotta, det blir nog så. Telias vanliga namn är ju helt omöjliga att komma i håg.

#4 / / Kattis:

Tycker du ska skaffa egen domän - enduro.se! Jag är supernöjd med min från One.com, billigt, smidigt och bra! :) Älskar att snön äntligen kommit, även om jag får köldeksem *hua*. Tinca är helgalen och beter sig som en valp! Men vad gör väl det när hon är lycklig?

#5 / / Lina:

Jösses så snygg han är Ajas! En riktig goding!!

#6 / / Håkan & Ann-Kristina:

Vilken kille han Ajas, gillar färgen starkt :D Men hela kullen är ju så himla fin, ska bli spännande med nästa Miss barn.....
Hållar med alla andra som har kommnénterad, vi skaffade egen domän till Weto för att Telia inte hade så mycklet plats - vi har också one.com och är supernöjda!!
Vi hörs
Weto med liga

#7 / / Maria:

Gud vad läcker han är! Ser fram emot fler bilder på honom.
Trevlig helg!
Maria
P.S i I Karlskrona blåser det snöblandat regn just nu... Måste erkänna att jag älskar snön, men det här slasket är inget vidare! D.S