/ Träning /

28 december - Fortsatt träning

I dag har jag varit inne i sta'n för att uträtta några ärenden. Helt sanslöst vilken tid det tog: tvättade bilen, gick till apoteket, till jobbet för att skriva på några papper, handlade födelesdagspresent till Ove, tankade - och det tog två timmar. När jag var klar åkte jag till Kjula och lade ett spår till Allt-i. Medan spåret låg åkte jag hem och bytte skor och Ove fick sin födeleagspresent trots att det är tre veckor tills han fyller. (En bärbar dator som jag tyckte han skulle ha så att jag får ha min dator i fred.)

Jag åkte tillbaka till skogen och gick en 45 minuters promenad med Allt-i. Sedan köre jag uppletande, 3 korridorer och 2 föremål i varje. Bra jobbat.

Spåret, som fick ligga i nästan 2 timmar,  gick också bra trots att jag lade det i ett väldigt viltrikt område. T o m Qrossa har haft problem där i bland. Allt-i hade ett tapp när jag vinklat över en bäck. I övrigt gick det som på räls, om än för fort. Måste ta tag i hastigheten.

Väl hemma kommenderade jag ut en grupp till framåtsändandet. Medan jag väntade på gruppen värmde jag upp med saktagående och galopp till targetmattan. Så kom gruppen på plats. Full galopp fram mot gruppen. Jag belönade när hon var 5 meter framför gruppen. Sedan körde jag en gång till och hon galopperade fram till gruppen och gick själv ner till skritt. Hon fick skritta ca 20 meter innan jag belönade. Samma sak åt andra hållet. Sedan körde jag regelrätt framåtsändande. Nej inte riktigt. Jag kallar inte in, utan klickar och belönar med dragkamp med boll när hon ska brytas.

Sedan körde jag övriga moment: hopp, inkallning med stå, tunga apporten, skall, fritt följ och kryp.

Sen var det slut på den ljusa delen av dagen....
#1 / / Lotta:

Nu inser jag varför jag borde skaffat barn! Förutom för att koppla ihop och få ingång diverse elektronik då. Man skulle haft tre barn, och en man, så hade man haft en riktigt grupp till framåtsändandet. Men ett barn och en man funkar ju tydligen också. :-)

#2 / / Kattis:

Heja - säg till vilka datum du tävlar så jag får försöka se nån tävling i vår! :D

Jag försöker övertala min sambo att han ska köpa mig en riktigt bra bärbar dator, dataekonom som han är så borde han ju kunna det... *s* Blev han glad för presenten?

#3 / / Ingrid:

Ja Kattis - han blev glad.

Jag har börjat kolla på tävlingar, men vet inte riktigt vilka det blir. Det kan bli högre rapport i Mariestad eller Norrköping, men jag kan även tänkas vilja starta tidigare. Lägre spår kan jag ju allti planera för, men jag vet ju inte när jag kommer med...