/ Allmänt /

30 augusti - Ingen rapportträning pga nytt projekt

29111-435
Bild från Piteås spårmarker - tog den helgen före SM


I dag skulle vi ha gjort en sista rapportträning inför lördagens appelltävling. Men det blev inte riktigt så. Jag hoppas vi hinner köra några korta skick i morgon i alla fall.

Om helgen var kaoitisk så har veckan fortsatt i samma stil. Vi har knappt haft "huvudet ovanför vattenytan" och det har varit synd om våra hundar. Jag har visserligen hunnit träna lite lydnad och spår med Allt-I, men morgonpromenaderna har varit kortare än vanligt och jag har inte varit nöjd med hundarnas liv.

I tisdags åkte Ove och lämnade tillbaka Miss. På onsdag morgon var han på jobbet igen....Jo ni läste rätt. Jag tyckte det var sanslöst att inte stanna och sova på vägen, men Ove var envis. Startade klockan 6 på morgonen och kom hem igen vid midnatt. Ett snitt på 92 km/h i 18 timmar. Den som är hågad kan ju räkna ut hur långt det var..;-). (Ok då drygt 165 mil).

Utöver detta så har jag haft mycket på jobbet. I helgen tog vi hem hästarna från sommarbetet eftersom hovslagaren skulle komma i tisdags. Dom ska få vara ytterligare någon vecka i sommarhagen eftersom vi måste tömma deras boxar och spola ur stallet.


29111-431
Pluto och Blackie kommer hem efter 4 veckor på bete


29111-430
När jag var i Piteå planade Ove ut lite och nu ska matjord på...så småningom

Det är inte bara det att vi inte hunnit med den årliga storstädningen av stallet. Det är mycket som ligger efter just nu. Jag har två tikar som fäller så det är tussar överallt. Det är ruggigt dammigt överallt. Papper som ska sorteras ligger i högar. Tvätt som ska strykas De sista fönstren som aldrig blev putsade. De sista stenarna som ska läggas på framsidan. Matjord som ska på så att vi kan lägga gräsmatta nån gång. Vi ska gräva ner en elledning mellan vår elcentral och hundhuset. Helst innan det blir mörkt och framförallt kallt. I dag har vi en lång sladd från stallet till hundhuset, men varje gång hästarna ska in och ut så måste vi dra ur och rulla i hop sladden så att dom inte går på den. Ved som ska klyvas....och så då det här nya projektet mitt i alltihop.....Sen skulle jag väldigt gärna vilja uppdatera hemsidan, lägga in lite filmer och göra klart sidan om våra hundar medan vi fortfarande har några...;-)

29111-433
Nåja - lite har hänt, men det saknas lite kattskallar längst bort....

29111-432
Det blir nog bra när allt blir klart...men inte i år.......heller

Ja efter denna bildkavalkad så är det dags att presentera det nya projektet. I ett svagt ögonblick har vi lovat en nyinflyttad granne att hon kan stalla upp sin islandshäst hos oss. Men eftersom vi har gjort sadelkammare av en box så har vi bara tre. Den tredje använder vi som höförråd...och då kan ni nog räkna ut resten. Vi ska förstås bygga ett höförråd. En bekant kom i kväll för att hjälpa till att regla upp. Sen går det fort säger Ove....själv ser jag åtskilliga rapportträningspass som rinner ut i sanden. Vi får väl se. Det kommer att bli en het kamp.

29111-434
Projekt höförråd startade i alla fall i kväll. Mer bilder kommer nästa vecka

Aqila har börjat löpa. Lite synd eftersom hon var anmäld till appell spår i Katrineholm nästa helg. Hade varit kul med en tredje valp uppflyttad till lägre. Jag hoppas ju att både Allt-I och Ajas dessutom hinner köra lägre i höst. Jaghar inte pratat med Håkan om det, men misstänker att han just nu sitter och sneglar på lägre tävlingar.....
#1 / / Kattis:

Ja, ni har då inte långtråkigt i alla fall! :) Här hemma är nu nya golvet på plats i köket, och vi ska börja sätta upp skåp nu. Får se när jag hinner titta förbi igen! ;)
Kram!

#2 / / Lina:

Det är rätta takter, har man inget att göra *hrm* så skaffar man sig det ;-)
Lycka till i helgen!

#3 / / Lotta:

Låter som om du har fullt upp, utan valpkull. ;-)

#4 / / Lena:

Puhh!!! Jag blir alldeles utmattad av att läsa din blogg!!! Ni verkar ha hur mycket energi som helst!
Tråkigt att det inte blev någon parning, måste ha varit tunga mil att köra hem.
Hälsningar Lena

#5 / / marianne:

Förstår inte hur ni orkar!!!
Snyggt ser det i alla fall ut att bli.
Lycka till i morgon!

#6 / / Silva:

Men snälla du, lite lugnt kan ni väl ta det....!!!
Tråkig med parningen...
Lycka till med tävlandet!

#7 / / Christel:

Dammigt??? Det kan omöjligt samlas något damm hos er som ni far fram! ;-) Trist med Miss, verkar vara ett drag hos systrarna...
Själv väntar jag med spänning på att få se vad det blir när Rätts valpar kommer!!!

#8 / / Lina:

Undra hur många gånger man kan ränna omkring på en sida innan man räknas som Stalker ;-) Håller tummarna för er idag!