/ Valpar /

23 april - Mail från Norsjö

Ja, det finns ju två av valparna som jag inte träffat så mycket. De ena är Ajas i Linköping. Ajas tränar både spår och sök och debuterade i appellen i helgen. När jag träffade honom i oktober så kunde jag inte annat än bli imponerad av hans spårarbete. I söndags inledde han med dubbeltia på spåret. Tyvärr fick han sedan hjärnsläpp och nollade både platsliggningen och budföringen som normalt är "säkra" moment. Han blev ändå godkänd på 207,5 poäng, så det är bara för husse att bryta i hop, bita i hop och komma igen. Vilket jag vet att han gör.

Den andra är Alstra, som bor med mamma Miss, Margoth och Kalle i Norsjö, Jag ska inte avslöja vad jag och Margoth skämtsamt kallade Alstra som valp. Hon gick ju under arbetsnamnet "den förstfödda", men det är inte det jag syftar på. Nej, det var ett mindre smickrande öknamn som kom i från att Alstra var väldigt sen i utvecklingen. Margoth är i alla fall väldigt nöjd med Alstra och skickade lite bilder från träningen förra helgen.

29111-293
Margoth och Enduros Alstra i Norsjö

29111-294
Margoth med mamma Miss

Vädret har varit suveränt i dag. Nästan sommarbölja och vi grillade i kväll. Ove har satt upp staketet på baksidan och har bara lite "pyssel" kvar. Bl a finns det "hål" intill husväggen samt under hundhuset som Odette gensat hittade och gick ut genom...;-).

I går lade jag ut den nya hemsidan, men det återstår några sidor att lägga över på den nya mallen. Jag funderar också vad och hur jag ska presentera våra hundar. Numera går ju allt att läsa på SKK Hunddata. Sedan tänkte jag lägga ut några av sidorna på engelska - även om jag inte direkt har någon större andel utländska besökare på hemsidan.

I kväll är jag i alla fall för trött för att göra nåt och satsar på en tidig kväll.