/ Allmänt /

29 maj - Så kom det ett foto..

Ja så har det gått en månad sedan valparna lämnade oss den ena efter den andra. Accsa och Ampere har jag kunnat följa på deras bloggar och de övriga har jag fått rapporter i från via mail. Om en vecka är det dags för första valpträffen och det ska bli jättespännande att träffa valparna igen. Alstra kommer väl knappast att komma ner från Norsjö och Ajas husse och matte kan inte komma denna gång. Men övriga har gett besked om att de kommer.

I dag kom det ett foto på Ajas via mail:

29111-126
Å så vacker han är....

Även från Katrineholm har foto kommit. En blöt liten Aqila visade upp sig för fotografen:
29111-128
Aqila 11 veckor

Alstra har mörknat betydligt, men hennes matte undrar om det inte är lite rhodesian ridgeback i henne...;-)Öronen som stått upp fint har trillat ner igen.
29111-127
En betydligt mörkare Alstra än för bara 3 veckor sedan

Sedan är det min egen lilla Allt-i. En riktig liten pärla som vi redan har mycket glädje av:
29111-124
Sötnosen med ett pipdjur som mamma Miss aldrig fick chansen att
demolera...

I dag upptäckte hon tvättmaskinen och så rolig hon såg ut när hon följde tvätten med blicken.
29111-125
Allt-i fokuserar på tvätten


29111-122
Även Duro har roligt med Allt-i.....


29111-123
..och han är så försiktig och har ett tålamod jag aldrig trodde honom om

Helgen har bestått av spår-och rapportträning. I dag har jag för första gången i år haft kommenderad lydnad vid klubben. Det gick så där - mest pga av att en av Duros skyddsfiguranter var tävlingsledare. Genom att vi kör så lite kommenderad lydnad så kopplar han i första hand en appellplan med folk på till skyddet. På fria följet laddade han hela tiden mot tävlingsledaren och när det direkt därefter var dags för framåtsändandet ( borde ha kört inkallningen emellan) så fick jag bryta honom eftersom han såg det som en anskällning. Men efter det så gick det hyfsat. Krypet var lite högt och ojämnt, men som sagt - det var första gången i år med tävlingsmässig lydnad.

#1 / / Carina:

Inte för att Duro misspryder bilden av "Enduros kennel", tvärtom, men jag röstar definitivt för att bilden på Ajas ska in i stället!
En sådan reklampelare för din kennel!
Jag beundrar dina A-barn, finare valpar är svåra att hitta!
Du och jag och någon annan kennelmamma, ska vid tillfälle, åka på "turné" och titta på vad som finns i och utanför vår lilla bruksuppfödarvärld!

Carina

#2 / / Anna & Accsa:

Oj vilken snygg brorsa!!
Ska bli kul att träffa (nästan) alla syskonen igen...
:-)

#3 / / Margoth, Kalle, Miss o Alstra:

Jösses vad stilig Ajas blivit. Synd att vi inte kan komma ner, skulle vara roligt träffa småttigarna igen(c: