/ Valpar /

20 februari - Örnen har landat

29111-19
En uttrycksfull Miss i mitten av februari

Helgen har bestått av skidåkning på gärdet - jag passar på så länge det går - samt skyddsträning i går. Det var 9 ekipage som tränade skydds så det blev en sen resa till Falun. Tillsammans med Sofie och Duro startade resan vid fyra på eftermiddagen. Det tog nästan tre timmar, men då stannade vi i Sala för att få lite snabbmat. Utanför Avesta tankade vi och det tog emot att tanka för 11,06, när priset på OK i Eskilstuna ligger på 9,70. Inte nog med det, jag har rabattkuponger på 25 öre litern som bara gäller till 28 februari, men när tanken var nästan tom så var jag tvungen att stanna vid en Preem-mack. Varför är det alltid så att bara några kilometer senare så dyker ens "egen" mack upp? Och visst - jag skulle ju kunnat tanka i bara några liter, men när man ändå stannar så.....så känns det lite småsnålt att inte tanka full tank. Jag räknade ut att om jag tankat redan i Eskilstuna, så hade jag sparat nästan 100 kronor. Så går det när man är ivrig och vill i väg.

Vädret blev sämre när vi passerat Sala och det snöade ymnigt när vi vid sju-tiden körde in i Falun. Carina och Miss väntade på oss ute på parkeringen för att visa vägen. Miss var ordentligt rund. Inte fet, men tjock..:-). Vi stannade och fikade och pratade hos Carina i ett par timmar innan det bar i väg hemåt med den dyrbara lasten. Duro gurglade när Miss skulle in i bilen, men upptäckte rätt snabbt att det var en tjej som åkte med. Halv tolv i går kväll kom vi hem.

Ove har satt fart på värmen i hundhuset och en granne har varit här så att de kunde sänka ner det ett par decimeter. I morgon ska han fortsätta med boxarna och mäta ut så vi kan beställa fler sektioner till rastgården. Det kommer att underlätta när vi slipper slussa runt hundarna i huset.....

Jag hade tänkt låta Miss och Duro träffa varandra för att slå två flugor i en smäll och gå koppelpromenad med dem tillsammans på kvällarna. Men han är så förbaskat bufflig så jag har bestämt mig för att låta bli. Miss skulle säkert hyvla av honom (tills skillnad från från hennes snälla moster Qrossa), men varför ska hon behöva bli upprörd nu när hon bara ska ha det lugnt och skönt..:-)

I stället är det jag som får lite extra motion. I morse blev det två vändor: promenad med Miss och skidåkning med de andra. Ove och Sofie har haft sportlov så jag har inte behövt stressa hem på lunchen. I kväll har jag tränat lydnad med Duro och sedan gått en långpromenad med Miss. Ishockeyn tappade jag intresset för efter 2-0...
#1 / / Chrillan:

Ständigt denna väntan, att ni kennelmammor bara orkar! Vänta på löp, vänta på höglöp, vänta på ultraljud, vänta på valpar... ;)
Lycka Till med alltihop nu, när Hon äntligen anlänt!!
Kåller tummarna för att det blir många fina små Enduro-barn!

#2 / / Gunilla & Eskil:

Så hon är äntligen på plats?! Håller tummarna nu för att allt fortsatt går som det ska. Vackra Miss! =)

#3 / / Lina:

Oj så vacker hon är! Nu väntar en spännande väntan minsann!