/ Träning och valpar /

17 augusti - Valpträffsbilder och träning

Så har jag då fått de bilder som togs vid helgens valpträff:

29111-186
Här är det Allt-I som blir tillknycklad av syskonen

29111-187
Marianne/Ampere, Nina/Aqila, Anna/Accsa, Ingrid/Allt-I

29111-188
........och dom kan faktiskt sitta själva i grupp. Nästa gång kanske lite närmare varandra.....;-)

Tillbaka till jobbet och vardagen denna veckan, men det har regnat en hel del så jag hade ändå inte kunnat måla.

Däremot har jag startat ett hårt träningsprogram. Åtminstone för mig:
Måndag: På morgonen långpromenad med Duro och Allt-I samt uppletande med båda. På kvällen rapportträning med båda - var och en för sig. 6 skick vardera.
Tisdag: På morgonen cyklade jag först 6 km med Duro. Sedan gick jag en halv timmes promenad varvad med aktiviteter med Allt-I. På kvällen var jag på klubben och tränade en del lydnadsmoment med Duro och lite kampövningar, uppletande, sitt-ligg, sitt-stanna kvar samt klickerträning med Allt-I
I går morse skulle jag ha spårat med dem på morgonen, men jag jobbade så sent så jag var tvungen att stiga upp en timme senare för att klara dagen. Däremot blev det lite ldnadsträning på kvällen.
I morse var det åter cykling med Duro och egen tid med Allt-I, dvs en promenad med aktiviteter. I kväll har jag spårat med båda.

Eftersom Duro går så dåligt på spåret så ska jag spåra i morgon bitti också är det tänkt. Jag har kommit fram till att det inte är spåruthållighet det handlar om, utan om motivation. I morgon bitti blir det ett snitslat spår på 200 meter med matskål på slutet. Alltid en början. Tänkte sedan utöka successivt, men behålla matskål på slutet och samtidigt jobba med kraftig belöning vid apporterna (så han inte drar järnet runt för att komma till matskålen....).

I morgon blir en uppesittarkväll. Mitt i natten ska vi hämta Sofie, som kommer hem efter tre veckor på Malta. Jag hade tänkt att Allt-I ska få följa med till Arlanda. Kan vara bra miljöträning.

#1 / / Lotta:

Vilket träningsprogram! Blir trött bara man läser om det :-)