/ Valpar /

29 april - Livet går vidare

29111-93
Ampere flyttar till Hofors och sin nya familj Marianne och Mats

Fredagen blev en tung men ändå ljus dag. Ampere och Aqila hämtades. Det ljusa är att man som uppfödare inser att valparna behöver mycket mer än vad man kan ge. De är helt enkelt för många...:-)). Det tunga är att man engagerat sig så mycket i varje individ och att man av hela sitt hjärta önskar att de ska få ett bra liv, men att man inte längre har kontrollen. Det är som att flyga - man måste lita på piloten.

Det ljusa är att mina valpar varit efterlängtade och kommer att komma till stimulerande och bra hem och att jag kommer att träffa dem igen och får möjlighet att följa deras utveckling. Det ljusa är också att jag är förbannat nöjd och stolt över dessa valpar. Dom är nyfikna, dom är sociala och dom har kamplust. Dom är helt enkelt trevliga. Eftersom jag aldrig haft en grå schäfer är jag väldigt nyfiken på hur de kommer att se ut som vuxna. De som har erfarenhet av grått säger att de kommer att bli väldigt mörka. Det finns ingen anledning att spekulera - framtiden får utvisa. Om jag haft möjlighet skulle jag behållt varenda en - så fina är dom. Och  det var med en klump i halsen och tårar i ögonen som jag såg de två första försvinna till sina nya liv.

Jag har fått en första rapport från Amperes matte och husse. Amperes hemsida finns under rubriken länkar.

29111-94
Aqila flyttar till Katrineholm. Här med sin familj Birgit, Rebecca, Nina
och Roland


29111-95
Nina och Aqila

Jag har fått rapport även från Aqilas matte Nina. Aqila hade också skött sig bra och funnit sig väl till rätta i sitt nya hem.


#1 / / Maria:

Oj, vad både sorgligt och roligt att de första valparna flyttat hemifrån. Det har varit spännande att läsa om deras utveckling de här veckorna (vad fort tiden har gått...!).

#2 / / Lina:

Hur kan det redan ha gått åtta veckor..det är inte klokt!

Förstår att du kommer sakna dom, men du har verkligen gett dom den bästa starten här i livet och förhoppningsvis får du träffa dom många många gånger framöver!

Behöver jag säga att dom är fullständigt ljuvliga? Nej jag tänkte väl inte det *skratt*